הגר”ד לאו: הכיפה סמל יהודי, לא להסיר • מנהיג הקהילה: ממליץ כובע

פולמוס הכיפה בגרמניה: אחרי שמנהיג הקהילה היהודית המליץ בראיון רדיו להימנע מחבישת כיפות בערים גדולות ו"לחבוש כובע, או כיסוי ראש אחר" - קורא הגר"ד דוד לאו להמשיך לשאת את הסמל היהודי בגאון • "הדרישה צריכה להיות מופנית אל השלטונות שיאבטחו, לא אל היהודים"
נתן פרל
ט' אייר התשע"ח / 24.04.2018 17:29

בעקבות קריאות שפורסמו בקהילה היהודית בגרמניה, לפיה התבקשו חברי הקהילה “שלא לחשוף את הכיפה שלראשם” – קורא הרב הראשי הגר”ד דוד לאו להמשיך לשאת את הסמל היהודי בגאון ולא להסיר את הכיפה.

במענה לפניית יהודים מגרמניה שפנו אליו כיצד לנהוג, מדגיש הרב הראשי כי הוא קורא ליהודים מכל רחבי תבל לעלות לארץ ישראל, אך כל עוד הם נמצאים בגרמניה ובמדינות העולם, וכן תיירים שנוסעים לשם – עליהם להמשיך לצעוד בגאון עם הסמל היהודי של הכיפה ולא להסיר אותה.

הרב הראשי הוסיף, כי הדרישה לא צריכה להיות מופנית כלפי היהודים שיסירו את הכיפה מעל ראשם, אלא צריכה להיות מופנית לרשויות החוק בגרמניה, לוודא את ביטחונם של היהודים ברחבי המדינה.

הרב לאו הוסיף, כי יפנה בעצמו במכתב מיוחד לשלטונות הגרמניים בנושא.

גם  רב הקהילה בברלין, הרב יהודה טייכטל אמר בתגובה להתבטאויות של גורמים בגרמניה להימנע מחבישת כיפות בערים הגדולות: “להתחבא ולהתנער מהזהות היהודית – זה לא פיתרון. צריך להמשיך ולהתהלך כיהודים גאים ובמקביל לעשות הכל בכדי להילחם בתופעת האנטישמיות”.

הרב יהודה טייכטל

הרב יהודה טייכטל. צילום: דוברות

מוקדם יותר היום דווח כי מנהיג הקהילה היהודית בגרמניה, יוסף שוסטר, המליץ ליהודים במדינה להימנע מחבישת כיפה בערים גדולות.

בריאיון שהעניק לרדיו ברלין אמר שוסטר, כי בעת שגרה הוא תומך בחבישת כיפה, אך בתקופה רגישה כמו זו הוא ממליץ שלא להסתובב עם כיפה ברחובות הערים.

הוא הוסיף ואמר: “אני ממליץ לחבוש כובע, או כיסוי ראש אחר”.

לדבריו, תקיפת היהודים בגרמניה אינה נובעת רק מאנטישמיות, אלא ”זה מגיע גם עם גזענות ושנאת זרים. חייבים לעצור את התופעות האלו מיד”.

הפולמוס בגרמניה מתנהל על רקע תקיפת צעיר ערבי-ישראלי שחבש כיפה בברלין בשבוע שעבר בניסיון לבדוק אם אכן מסוכן ליהודים להסתובב ברחוב בגרמניה – והותקף בידי מוסלמי באמצעות חגורה.

בתוך כך, כפי שדווח בחרדים 10, הקהילה היהודית בברלין החליטה לקיים מפגן סולידריות מיוחד, במהלכו המשתתפים – יהודים ושאינם יהודים – יחבשו כיפה על ראשם.

המפגן יתקיים מחר ליד בניין הקהילה היהודית, בהשתתפות ראש העיר מיכאל מולר, נציג הממשלה, לצד רב הקהילה היהודית הגאון רבי יהודה טייכטל, ונשיא הקהילה ד”ר גדעון יפה.

“מטרת המפגן למחות נגד התקיפה החמורה ולהביע סולידריות עם חובשי הכיפה”, מסבירים יוזמי המפגן.

“היוזמה הזו חשובה מאוד”, אמר רב הקהילה הרב יהודה טייכטל, “שכן היא מביעה סולידריות עם העם היהודי ומשדרת מסר ברור: כאן לא תתקבל שום שנאה ליהודים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות