חשוד ב’עוקץ’ נעצר על ידי חרדים בקריית גת: איך פעלה השיטה שלו?

החשוד הציע הצעה נדיבה לעורך עיתון מקומי חרדי בקריית גת, ולראש כולל חב"ד בעיר • אולם כאשר הגיע אל ישיבת סלונים הוא נלכד על ידי אברכים - ונעצר על ידי המשטרה
חיים טוויל
ט' אייר התשע"ח / 24.04.2018 11:17

חשוד בניסיון ‘עוקץ’ בקריית גת נתפס על ידי אברכים ותושבי השכונה החרדית –  והובא למעצר.

לפי דיווח ב’פותחים שבוע בדרום’,  אמש, הגיע אדם לעורך עלון במגזר החרדי והציע לו תרומה נדיבה על סך 22,000 שקל. האיש הבהיר, כי מכיוון שאין בידו מזומן אלא רק צ’ק דחוי של 30,000 ש”ח, הוא ימסור לו את הצ’ק כתרומה – והעורך יחזיר לו 8,000 ש”ח במזומן.

לפי הדיווח, עורך העלון כבר כמעט שהתפתה להצעה, אך למרבה מזלו לא היה בידו מזומן באותה העת.

משם המשיך החשוד לכולל של חסידי חב”ד בעיר, ונפגש עם ראש הכולל. “התיישב מולי אדם, שהציג עצמו כאיש נדל”ן וסוחר. בפיו היתה הצעה נדיבה: מימון של הכולל למשך חודש ימים…”, סיפר ראש הכולל.

אלא שראש הכולל, שהיה מודע לשיטת העוקץ של ‘התורמים הנדיבים’, לא נפל בפח, והציע לחשוד להגיע מחר למשרדי הישיבה.

משם, עשה החשוד צעדיו לישיבת סלונים בקרית גת. לרוע מזלו, שם כבר נודע על הניסיון שלא צלח לעקוץ את עורך העיתון המקומי, ועוברי אורח תושבי השכונה עצרו את החשוד, ובמקביל הזמינו כוחות משטרה – שתוך דקות ספורות הגיעו ולכדו את החשוד.

לאחר גביית עדויות מתושבים מקרית גת והאזור, הוארך מעצרו של החשוד ביום.

במשטרת קריית גת מבקשים את עזרת הציבור ומדגישים: ”במקרה ולא יגיעו תביעות ועדויות אישיות של תושבים שנעקצו או נגנבו על ידי הנוכל, לא נוכל להאריך את מעצרו”.

לפני כשבועיים עצרו חוקרי המשטרה גבר בשנות ה-70 לחייו, תושב העיר רמת גן, החשוד בהוצאת כספים במרמה מעמותות ומאנשי עסקים – תוך התחזות והצגת מצג שווא.

מחומר החקירה עלה כי במהלך השנה האחרונה, פנה החשוד ביחד עם אדם אחר אל ראשי עמותות, ובהם גם מנהלי בתי חב”ד – בעיקר באירופה – תוך הצגת מצג שווא לפיו ‘גורם מעוניין להעביר תרומות לעמותה’, וכך הצליחו בדרכי מרמה והונאה להוציא מהעמותות אלפי ש”ח.

על פי החשד, החשוד פעל במשך תקופה ארוכה, כאשר מנהלי העמותות התורניות קיבלו שיחות מאת ‘תורם’ שחש ‘אסיר תודה’, ומודיע כי הוא מבצע באופן מיידי העברה של סכום גדול מאוד לטובת העמותה או בית חב”ד.

ה’עוקץ’: יש לבצע מיידית העברה של “דמי טיפול וביול” בסך אלפי שקלים.

אל חרדים 10 הגיעו עדויות ממנהלי עמותות ברחבי הארץ, מהן עולה כי אדם נוסף – ככל הנראה החשוד המרכזי בפרשה – ממשיך לפעול, תוך ניסיונות להפיל בפח באותה שיטה מוסדות ומנהלי עמותות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות