בנט באולטימטום: אם החוק לא עולה תוך 10 ימים לא נצביע יותר

אריה ריבקינד
|
ט' אייר התשע"ח / 24.04.2018 10:50
סיעת הבית היהודי מאיימת על נתניהו: נפסיק להצביע עם הקואליציה אם פסקת ההתגברות לא תובא לאישור ועדת השרים לחקיקה בעשרת הימים הקרובים • בן דהן: “העם בחר בנו לייצג את עמדותיו ולמשול – וזה בדיוק מה שאנחנו עושים” • בדיקת ‘ישראל היום’: רוב מוחלט מהשרים תומך בחוק

בסיעת הבית היהודי מאיימים הבוקר (שלישי) להחרים את ההצבעות של הקואליציה במליאת הכנסת, באם פסקת ההתגברות לא תאושר בוועדת השרים בעשרת הימים הקרובים.

בהודעת המפלגה נאמר כי החל מיום ראשון ה-6 במאי, “בעוד עשרה ימים, אם החוק לא יעלה להצבעה בוועדת השרים לחקיקה, חברי הכנסת של הבית היהודי לא ישתתפו יותר בהצבעות עם הקואליציה”.

בהודעת הבית היהודי נכתב עוד: ״נזכיר שהליכוד מחויב על פי ההסכם הקואליציוני לתמוך בפיסקת ההתגברות ברוב של 61. הסכמים יש לכבד״.

אמש הסכימה שרת המשפטים איילת שקד לבקשת ראש הממשלה ודחתה את ההצבעה על פסקת ההתגברות שתוכננה בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון הקרוב, בשל העובדה שנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות התנתה פגישה עם נתניהו בנושא בדחיית הדיון בוועדה.

״נענינו אמש לבקשת ראש הממשלה לדחות בשבוע את ההצבעה על פיסקת ההתגברות, על מנת להעמיק בנושא וללבן אותו”, נכתב בהודעת הבית היהודי. “עם זאת, סיעת הבית היהודי נחושה להעביר את פיסקת ההתגברות, המהלך החוקתי החשוב מזה 25 שנה.

הסיעה הדגישו: “זהו הבסיס למשילות, להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים ולמאבק אפקטיבי בטרור. אסור להחמיץ הזדמנות היסטורית להשבת האיזון בין הממשלה לבין בג״צ שחרג מסמכותו”.

סגן שר הביטחון אלי בן דהן הגיב על האולטימטום של הבית היהודי בנושא פסקת ההתגברות: “יש לומר פסקת האיזונים ולא פסקת ההתגברות. הבית היהודי פועל להשיב לאזרחי ישראל את הכוח הדמוקרטי שהיה בידם בחקיקת חוקים ויישום מדיניות. מספיק שנים עברו שבג”צ נטל לעצמו סמכות שאינה מוקנית בשום חוק בהסתמך על פרשנות שופטי בג”צ לחוקי היסוד של מדינת ישראל, בדרך זו עיקר חוקים מתוכנם וביטל חוקים אחרים”.

בן דהן הוסיף: “העם בחר בנו כדי לייצג את עמדותיו ולמשול על פיהן וזה בדיוק מה שאנחנו עושים”.

בתוך כך, בדיקת ‘ישראל היום’ מגלה כי רוב מוחלט של שרי הממשלה תומך בחוק עוקף בג”ץ.

מתי טוכפלד,גדעון אלון ויאיר אלטמן, מפרסמים הבוקר כי על פי משאל שערך העיתון בקרב שרי הממשלה, מתברר כי ישנו רוב חד- משמעי לאישור פסקת ההתגברות כמעט בכל מתכונת שיביא ראש הממשלה לאישור.

עם זאת למהלך לא מובטח רוב בכנסת כל עוד יו”ר כולנו השר משה כחלון מתנגד לו.