אושר לקריאה ראשונה: רוכש דירה בקבוצת רכישה שנתקעה יוכל לרכוש דירה נוספת

אדם שרכש דירה מקבוצת רכישה ובנייתה לא הושלמה, יוכל לרכוש לאחר 3 שנים דירה נוספת ולשלם מס רכישה מוקטן בדומה למס המוטל על רכישת דירה ראשונה גפני: "חוק חברתי המסייע לזוגות צעירים שנקלעו למצוקה שלא באשמתם"
אריה ריבקינד
ט' אייר התשע"ח / 24.04.2018 00:22

ועדת הכספים בראשות ח”כ משה גפני אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה את הצעת החוק של חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני ויעקב אשר.

על פי הצעת החוק, אדם שרכש דירה מקבוצת רכישה ובתום תקופה של לפחות 36 חודשים מהרכישה, לא החלה הבניה או ישנו עיכוב בהתחלה הבנייה, או חל עיכוב במסירת הדירה בשל נסיבות שאינן בשליטתו – יכול לקנות דירת מגורים נוספת והוא לא יחויב בגינה במס רכישה מוגדל בגין רכישת דירה שנייה, אלא ישלם מס רכישה מוקטן בדומה לרוכש דירה ראשונה.

החוק מגדיר כי הפטור מתשלום מס רכישה מוגדל מותנה בכך שאותו אדם מכר את אחת משתי הדירות בתקופה של עד 12 חודשים מהמועד בו נמסרה לו הדירה שרכש מקבוצת הרכישה.

נציגי האוצר העלו מספר הסתייגויות לגבי נוסח החוק וסוכם כי הדברים ידונו בהכנה לקריאה שנייה ושלישית,

כך גם ידון תשלום מס שבח במצב של מכירת הדירה שנרכשה בקבוצת הרכישה.

יוזם החוק, ח”כ אורי מקלב: “כיום אנשים רבים נתקעים בשל הימשכות הליכים בקבוצות הרכישה. אדם שמעוניין לקנות דירה ולא לבזבז את הכסף על שכירות מתבקש כיום למכור את הדירה מקבוצת הרכישה בתוך 12 חודשים ולא משנה מה מצב הדירה בקבוצת הרכישה, אחרת הוא לא פטור מתשלום מס הרכישה המוגדל על דירה שנייה. אבל אותו אדם לא יכול למכור דירה שתקועה בקבוצת רכישה שכן אין לה ערך כלל, מדובר בעשיית צדק”.

לאחר אישור הצעת החוק לקריאה ראשונה ציין יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני: “מדובר בחוק חברתי ונכון המסייע לזוגות צעירים שנקלעו למצוקה שלא באשמתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות