חדש בשוקו תנובה: מים במקום חלב, אבל באותו מחיר

שייע קליין
|
ח' אייר התשע"ח / 23.04.2018 13:24
תנובה הורידה את שיעור החלב בכל מוצרי השוקו מ-96% ל-81.5% – ובמקום זאת הוסיפה מים • המהלך צפוי לחסוך לחברה כ-2.3 מיליון שקל בשנה – אבל הצרכנים לא ירוויחו • תנובה בתגובה: “כחלק מתוכנית המצפן התזונתי בוצע שינוי במתכון של שוקו תנובה, שכלל הפחתת סוכר והוספת מים

בדיקת TheMarker חושפת: חברת תנובה הורידה את שיעור החלב במשקאות השוקו שלה והחליפה במים. למרות זאת, המחיר נותר כשהיה: 8.53 שקלים לליטר, לפי מחיר המחירון לקמעונאים.

במשך שנים התגאתה חברת תנובה בכך שהשוקו שלה הוא היחיד שמכיל 96% חלב, וכך גם כתבה בגדול על המוצרים. אבל כעת, השוקו החדש של החברה מכיל רק 81.5% חלב. השינוי חל על כל מוצרי השוקו, בקבוקים בגדלים שונים ובשקיות.

לפי העיתונאית עדי דברת-מזריץ מ-TheMarker, המהלך חוסך לחברה כ-2.3 מיליון שקל בשנה.

בנוסף, הירידה בשיעור החלב במוצר הובילה לירידה של כמות החלבון מ-3.5 ל-2.8 גרם ל-100 מ”ל ולהפחתה בכמות הסוכר מ-8.8 ל-7 גרם סוכר ל-100 מ”ל.

בתנובה טוענים כי בנוסף להפחתה בכמות הסוכר בעקבות הירידה בשיעור החלב במשקה, הם הפחיתו גם את כמות הסוכר שמוסף למוצר. לדבריהם, שינוי המתכון הוא חלק מתוכנית המצפן התזונתי של החברה.

עם זאת, ב-TheMarker מציינים כי גם אחרי הקטנת כמות הסוכר במוצר – הוא מכיל יותר סוכר ממוצרים מקבילים של המתחרים, וצפוי לקבל סימון אדום של מזון מזיק ממשרד הבריאות.

מתנובה נמסר ל-TheMarker: “כחלק מתוכנית המצפן התזונתי בוצע שינוי במתכון של שוקו תנובה, שכלל הפחתת סוכר והוספת מים. בסך הכל בוצעה הפחתה של כ-20% בסוכר במוצר ביחס למתכון האחרון, כאשר שאר הערכים התזונתיים של המוצר, לרבות סידן, נותרו דומים. עד היום הפחיתה תנובה יותר מ-50% מכמות הסוכר המוסף בשוקו”.