התעללות ב’בית הזוועות’ הירושלמי: מעשים חמורים, מכות סרגל, השפלה

חיים טוויל
|
ח' אייר התשע"ח / 23.04.2018 10:32
הורים ל-10 ילדים, תושבי ירושלים, נאשמים בהתעללות מזעזעת, בין היתר, במקרים בהם הילדים התלבשו באופן לא צנוע או לא קמו לתפילה • האב נאשם גם במעשים חמורים • בנם בן ה-19 נאשם בביצוע מעשים חמורים במיוחד בשתי אחיות • הסנגור: מועד הגשת התלונה מעיד על חוסר אמינות

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), באמצעות עו”ד זהר גיאת, הגישה היום (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שלושה נאשמים – הורים ל-10 ילדים, ובנם בן ה-19, בגין עבירות של התעללות בקטינים ומעשים חמורים במשפחה.

על פי כתב האישום, ההורים –  בשנות ה-50 לחייהם, נהגו באלימות פיזית ומילולית קשה כלפי ילדיהם, בין היתר נהגו להכותם, לזרוק חפצים, לקלל ולנעול אותם בחדריהם או מחוץ לבית למשך זמן רב.

ההורים – נגדם התלוננו שלוש בנות – מואשמים שנהגו להכות את הילדים לצרכי משמעת וענישה במקרים בהם התלבשו באופן לא צנוע או לא קמו לתפילה, וכן נקטו בעונשים שונים כדי להשפיל את הילדים, בין היתר על ידי הפשטתם מבגדיהם בעת שהיכו אותם, נעילתם מחוץ לבית והכאתם ברחוב.

לאורך השנים אירעו מקרים רבים של התפרצויות זעם כלפי הילדים. בין היתר, ניסו ההורים לקרוע את חולצתה של בתם במהלך הוויכוחים לשם ביזויה, וכן גזרו בגדיה שהיו לא צנועים בעיניהם והיכוה בפטיש על ידה בשל לבוש לא צנוע.

“מעשי האלימות נעשו בגילאים הצעירים לצורך הטלת משמעת, וכללו מכות באמצעות יד וסרגל על בשרם החשוף של הילדים, עד שבשר הילדים האדים, אותם כינו ‘ספאנקינג'”, מגולל כתב האישום. “כאשר גדלו הילדים, פרצו בבית מריבות קשות ואלימות יותר, במקרים בהם סברו נאשמים 1-2 כי הילדים לבושים או מתנהגים באופן לא צנוע, לא קמים לתפילה, מתחצפים וכדומה. נאשמים 1 ו-2 היכו את הילדים, סטרו להם ובעטו בהם בחוזקה.

“לאורך השנים אירעו מקרים רבים של התפרצויות זעם כלפי הילדים, במהלכם היכו הנאשמים 1-2 את הילדים, זרקו ושברו חפצים, קיללו, איימו וצעקו.

“במהלך התפרצויות אלו היה נאשם 1 טורק דלתות, צורח, ומטיל פחד על הילדים. נאשמת 2 היתה מושכת בשיער הילדים, משליכה לעברם חפצים, סוטרת, צובטת בחוזקה, שורטת באופן שהשאיר סימנים כחולים, מפילה אותם מהמיטה, ומסלקת אותם מהבית”.

בכתב האישום נאמר עוד, כי ההורים “נקטו בעונשים שונים כדי להשפיל את הילדים – להפשיט את בגדי הילדים בעת שהיכו אותם, לנעול אותם מחוץ לבית, לנעול אותם לפרקי זמן ארוכים בחדר, ולהכות אותם ברחוב”.

במעשיהם אלה ביצעו הנאשמים מעשי התעללות גופנית ונפשית בקטינים עליהם היו אחראים וכן מעשים לשם ביזוי נערה שלא בהסכמתה.

עוד עולה מכתב האישום כי האב נהג לבצע מעשים חמורים בבנותיו.

נאשם 3, שהינו בנם של הנאשמים, מואשם בביצוע עבירות חמורות כלפי שתיים מאחיותיו הקטינות.

החקירה החלה לפני כמה שבועות בעקבות תלונה של אחת הבנות, כיום כבר בגירה. בחקירה התגלה היקף המעשים ומעורבותו של האח. בשנת 2016 נחקר האב בחשד לעבירות אלימות, אך התיק נסגר מחוסר ראיות.

 הפרקליטות מבקשת לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

עורך הדין ניק קאופמן, המייצג את האב מטעם הסנגוריה הציבורית, מסר: “לפי הנטען מדובר במעשים שבוצעו לפני יותר מעשור. המעשים מוכחשים מכל וכל. מועד הגשת התלונה – מיד לאחר ויכוח על כסף – מעיד על חוסר האמינות שיש בה”.