בלשים התחפשו ל’מתנחלים’, זינקו על בן 15, חקרו ושחררו

נער כבן ה-15 נעצר היום ביישוב יצהר במבצע 'הסתערבות' של שוטרי ימ"ר ש"י - ושוחרר לאחר חקירה קצרה בחשד להכשלת שוטר באירוע ישן • הבלשים לבשו ציציות, שוטרת עטתה מטפחת - ועל הרכב הודבקו סטיקרים של ימין • לנער נמסר צו מנהלי המרחיק אותו מיו"ש ל-5 חודשים
חיים טוויל
ז' אייר התשע"ח / 22.04.2018 19:53

נער כבן 15 שנעצר בשעות הצהרים המוקדמות (ראשון) ביישוב יצהר, במבצע ‘הסתערבות’ של בלשי ימ”ר ש”י, אשר הגיעו ליישוב כשהם מחופשים למתיישבים – נחקר בחשד להכשלת שוטר ושוחרר לאחר חקירה קצרה, לאחריה נמסר לנער צו מנהלי.

הבלשים הגיעו ליישוב ברכב אזרחי, עליו הודבקו מדבקות וסטיקרים של ארגוני ימין – בניהם הסטיקר “אין ערבים אין פיגועים” וסטיקרים נוספים.

הבלשים לבשו ציציות, ושוטרת שהיתה עימם, עטתה מטפחת על ראשה. מהרכב זינקו שלושה בלשים אשר עצרו את הנער באלימות.

אזרחים שהיו במקום תיעדו את המעצר.

בין השוטרים במקום נכח גם הבלש עופר רביבו, אשר בימים אלו מנהל הנער כנגדו תביעה, לאחר שלפני כשנה – במהלך מעצר נוסף של הנער, שאף הוא תועד במאחז הסמוך לכוכב השחר – הותקף הנער קשות על ידיו.

הנער  פונה לבית חולים, שם אובחן כי ידו נשברה במהלך המעצר.

יצהר

השוטרת שהתחפשה למתנחלת. צילום: הקול היהודי

היום, לאחר מעצרו, נלקח הנער לחקירה, שם שהה במשך שעות ארוכות כשהוא אזוק בידיו וברגליו ונחקר בחשד להכשלת שוטר באירוע ישן.

לאחר חקירתו שוחרר הנער, כאשר בנוסף נמסר לו צו הגבלה מנהלי החתום בידי אלוף פיקוד מרכז נדב פדן, אשר מרחיק אותו משטחי יהודה ושומרון למשך 5 חודשים.

בארגון חוננו, אשר מייצגים את הנער, תקפו את אופן המעצר: “משטרת ישראל, עושה מבצע הירואי של הסתערבות וכל זה בכדי לעצור נער קטין לחקירה על הכשלת שוטר. נראה שבימ”ר ש”י העתיר משאבים שכחו כיצד יש לזמן חשוד לחקירה במדינת ישראל”.

בחונננו הוסיפו: “כנראה היכן שיש עודף משאבים השכל הישר נעלם, והשמירה על החוק היא המלצה בלבד”.

עו”ד נתי רום, אשר מייצג את הנער מטעם ארגון חוננו: “עוד לא יבש הדיו מהחלטת בית המשפט כי המעצרים ביום העצמאות היו מיותרים וממילא לא חוקיים, הנה אנו עדים לעוד מעצר ברוטלי של ילד בן 15 שנעצר בפעילות של ‘כוחות מיוחדים’ המחופשים למתנחלים. זכויותיו של מרשי הופרו החל מרגע המעצר ולכל אורכו, חוק הנוער הופר וכל זכות בסיסית של הנער נרמסה.

יצהר

המעצר לפני שנה. צילום: חוננו

“חבל שמשטרת ישראל ובפרט מפלג מחוז ש”י בוחרים לעשות סוג של ‘תג מחיר’ לנערים במקום להוות דוגמא לשמירת חוק. הזוי שכאלה כוחות מופעלים במקום לזמן נער לחקירה כנהוג וכחוק, בכוונתנו לפעול בכל האמצעים כנגד המעצר האלים, ההזוי והבלתי חוקי”.

מהמשטרה טרם נמסרה תגובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות