סרטון הנגב הפרוע: המשטרה נזכרה לפעול, עצרה חתן – ופתחה במצוד

המשטרה: הירי בוצע על רקע חתונה שהתקיימה באותו ערב ביישוב הבדואי שגב שלום • השר גלעד ארדן: "מעשים חמורים, מצפה מהמשטרה לפעול מיידית לאיתור ומעצר היורים שתועדו נוהגים בבריונות ובפראות ומבצעים ירי פרוע ומסכן חיים" • ראשי רשויות: תוצאת ענישה מגוחכת בבתי משפט
חיים טוויל
ז' אייר התשע"ח / 22.04.2018 17:18

המשטרה הגיבה אחר הצהרים (ראשון) לסרטון הוידאו שפורסם ברשתות החברתיות, בו נראים צעירים בדואים נוסעים בפראות בכביש 40 בנגב עם נשקים שלופים ויורים באוויר, וטענה כי מדובר בירי שבוצע ביום שישי האחרון – על רקע חתונה שהתקיימה באותו ערב ביישוב הבדואי שגב שלום.

למרות שאירוע הירי היה מוכר למשטרה כבר ביום שישי, רק אחר הצהרים הוציאה דוברת המחוז הודעה, לפיה אותרו מעורבים החשודים בביצוע הירי, ונערכות פעולות למעצרם והבאתם לחקירה.

במקביל עוכב אחר הצהרים החתן, תושב שגב שלום – והועבר לחקירה.

“מחקירה ראשונית עלה כי ככל הנראה מדובר בירי על רקע חתונה שהתקיימה באותו ערב בישוב שגב שלום”, נמסר בהודעת המשטרה. “בפעילות במישור הגלוי והמודיעיני אותרו מעורבים החשודים בביצוע הירי ונערכות פעולות למעצרם והבאתם לחקירה. במקביל עוכב לפני זמן קצר החתן, תושב שגב שלום והועבר לחקירה ביחידה המרכזית של משטרת ישראל”.

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, הגיב היום על הסרטון ואמר: “המעשים שתועדו בכבישי הדרום חמורים ביותר ואסור לנו לעבור עליהם לסדר היום בשום אופן. אני מצפה מהמשטרה לפעול מיידית לאיתור ומעצר היורים שתועדו נוהגים בבריונות ובפראות ומבצעים ירי פרוע ומסכן חיים”.

הוא הוסיף: “המאבק באמצעי לחימה בלתי חוקיים נמצא בראש סדר העדיפויות של המשרד לביטחון פנים ויש לפעול נגד העבריינים בתחום זה ללא הרף”.

ראשי רשויות בדרום זעמו בעקבות פרסום הסרטון, והפנו אצבע מאשימה למשטרה שאינה נאבקת בהתנהגות המופקרת של הבדואים בכבישי הדרום.

“הסרטון שאנו חוזים בו נגרם כתוצאה מענישה מגוחכת של בתי המשפט בישראל”, אמר פיני בדש ראש מועצת עומר לחדשות 2. “רק החמרת הענישה תסייע לבלום את התופעה המסוכנת אותה אנו רואים מידי יום בכבישי הנגב, משטרת ישראל והשב”כ מתבקשים לעצור מיידית את העבריינים ולאתר את הנשקים הגנובים הנמצאים בפזורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות