‘התחלתי להגיד ‘שמע”: בן 50 הוכה וכמעט נחנק למוות בקראון הייטס

שבוע שני ברציפות שיהודי מותקף בשבת, תוך כדי הליכה בשכונת קראון הייטס • המתקפה התרחשה כאשר היהודי בירך לשלום גבר אפרו-אמריקני. זה הגיב: 'יהודים מזויפים, מה אתה אומר שלום?' - ותקף • היהודי שנפצע אושפז בבית חולים
נתן פרל
ז' אייר התשע"ח / 22.04.2018 16:01

שבוע שני ברציפות: יהודי הותקף בשבת אחר הצהרים בשכונת קראון הייטס בברוקלין, כאשר צעד בחזרה מתפילה בבית כנסת.

היהודי, כבן 50, הוכה קשות וכמעט נחנק למוות, בעת שצעד בסביבות השעה 13:30 ברחוב רוטלנד ליד שדרת סקנקטדי, בעת שעשה דרכו מתפילה בבית הכנסת  הפועל בבית החולים היהודי ‘קינגסברוק’.

המתקפה התרחשה כאשר היהודי ברך גבר אפרו-אמריקני בברכת “שלום” ידידותית.

קורבן התקיפה סיפר לאתר CrownHeights.info על שהתרחש: “כשהלכתי הביתה,  עברתי על פני אדם שעישן סיגר בפינת רוטלנד וסקנקטדי, ואמרתי לו’צהריים טובים’. ברגע שבירכתי אותו, הוא התחיל לצעוק עלי: ‘יהודים מזויפים, מה אתה אומר שלום? היהודים המזויפים שלך גזלו את כל כספי ושדדו אותי, גנבו את המשכנתא ואת הבית שלי. אני רוצה להרוג אותך!’

“חשבתי שהאיש פשוט משוגע אז התחלתי ללכת משם, והוא צעק: ‘אתה לא הולך ממני’ – והתחיל לרדוף אחרי. הוא תפס אותי בפינת רחוב 46 ורוטלנד וקפץ עלי. הוא חנק אותי, והתחלתי להרגיש סחרחורת, הרגשתי את האוויר שלי יוצא, התחלתי להגיד ‘שמע’, חשבתי שאני הולך למות.

“איכשהו הצלחתי לצאת מזה, והתחלתי לצעוק לעזרה – והוא אמר ‘אתה לא צריך עזרה, אני צריך להרוג אותך'”.

לדברי הקורבן, כל אותו זמן התוקף תקף אותו באגרופים ובעיטות. “שתי אחיות שראו את ההתקפה התערבו והפרידו, ואמרו לי לברוח, הן אפילו לא טרחו להתקשר למשטרה”, אמר הקורבן. “כשהגעתי הביתה התקשרתי ל’הצלה’, שהודיע ​​למשטרה”.

הקורבן סבל מצלע סדוקה יחד עם נפיחות, חבורות ושריטות בכל חלקי גופו. הוא הועבר לבית החולים – שם נשאר עד תום השבת.

המשטרה הגדירה את האירוע כ’פשע שנאה’ ופתחה בחקירה.

הקורבן הוסיף כי הוא מרגיש שהאירוע מטופל בחומרה ומקווה שהפתרון ייפתר במהירות. “מעולם לא ראיתי את האיש הזה קודם, ואני מתגורר באזור יותר משלוש שנים”.

זו  שבת שניה שבה מתרחשת תקיפה אלימה בשכונה. בסוף השבוע שעבר הותקף ברחוב איסטרן פארקווי יהודי כבן 42, שביקר בשכונת קראון הייטס עם בנו וצעד עם יהודי חסיד בשכונה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות