ליברמן: מי חיסל? אולי ג’יימס בונד • בנט: מלאכתם נעשית בידי אחרים

שר הביטחון התייחס לראשונה לפרסומים על חיסולו של פעיל הזרוע הצבאית של חמאס במלזיה: "ארגוני הטרור מטילים כל חיסול על ישראל, ואנחנו רגילים לזה. האיש לא היה צדיק ולא עסק בשיפור תשתיות בעזה" • לאה גולדין: למנוע הכנסת גופת המהנדס לעזה, כאילו מדובר היה במשלוח טילים
חיים טוויל
ז' אייר התשע"ח / 22.04.2018 10:31

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (ראשון) לראשונה לפרסומים על חיסולו במלזיה של ד”ר פאדי אל-בטש, מהנדס החשמל שהיה פעיל בזרוע הצבאית של חמאס – וסיפר כי ביקש ממצרים שלא לאפשר להעביר את גופתו לעזה, דרך מעבר רפיח, לצורך קבורתו.

בראיון שהעניק לתכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’, אמר ליברמן, כי מדובר בחיסול חשבונות של ארגוני טרור.

“שמענו על זה בחדשות. ארגוני הטרור מטילים כל חיסול על ישראל, ואנחנו רגילים לזה”, אמר שר הביטחון. “האיש לא היה צדיק ולא עסק בשיפור תשתיות בעזה – הוא עסק בשיפור הדיוק של הרקטות. מספיק לעקוב אחרי התקשורת בעולם הערבי בשביל להבין את זה. חיסול חשבונות בין פלגים שונים של ארגוני טרור זה דבר שאנחנו רואים חדשות לבקרים. אני מניח שזה גם מה שהיה במקרה הזה”.

על דרישת משפחת גולדין ושר החינוך נפתלי בנט, שלא להעביר את גופת המהנדס לעזה – אמר ליברמן: “שמעתי את משפחת גולדין והשר בנט – זה טוב בעיקר לתקשורת. ההנחייה כבר קיימת. אנחנו לא מאפשרים להכניס גופות לתוך הרצועה. זה עבר מבחנים משפטיים. אנחנו כבר אתמול העברנו למצרים מסר ברור שאנחנו מבקשים לא לאפשר את העברת הגופה דרך מעבר רפיח”.

בריאיון לאפי טריגר בגלי צה”ל אמר ליברמן על החיסול: “אפשר לייחס את החיסול לג’יימס בונד. ארגוני הטרור מחפשים כל הזמן לפגוע בישראל”.

שר החינוך וחבר הקבינט, נפתלי בנט, הגיב בראיון לגלי צה”ל על חיסולו המסתורי של מהנדס חמאס במלזיה ואמר: “שמח שמלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים”.

משפחת גולדין החריפה הבוקר את הטון בדרישה מממשלת ישראל למנוע את הכנסת גופת מהנדס חמאס לעזה.

לאה גולדין, אמו של הדר, הסבירה בתכניתה ב-103FM כי במלחמה המתנהלת בין ישראל לחמאס הפך הנושא ההומניטרי לכלי נשק ביד החמאס.

“הנושא הזה מדיר שינה מעיני, הגיע הזמן להבין שיש לנו מלחמה הומניטרית, כשהאויב שלנו משתמש בכלים הומניטריים נגדנו ורוצח לנו את הנשמה והמורל. המדינה צריכה לגלות עוצמה ולא פחדנות, ולדרוש את החיילים שלנו”.

לטענתה של גולדין, לישראל ישנם כלים למנוע את הכנסת הגופה גם דרך מצרים. “הכניסה של גופת המחבל יכולה להתבצע דרך ישראל או דרך מצרים, ומכיוון שיש הסכמים בין המדינות אני מצפה שיגיעו להבנות ויטפלו בנושא”.

היא קבעה: “אם בחמאס יבקשו להעביר טילים במעבר רפיח, ישראל תעמוד על הרגליים האחוריות ותמנע זאת. הכנסת הגופה של המהנדס היא טיל הומניטרי וחייבים לעצור אותה. העולם נתן לנו גיבוי לצעד שכזה”.

ד”ר פאדי אל-באטש, בן 35,  אחד מבכירי המדענים בתנועת החמאס, חוסל בשבת בבוקר במלזיה על ידי שני מתנקשים שרכבו על אופנוע כשהם רעולי פנים.

אל-באטש, תושב ג’באליה שבעזה, היה בדרכו לתפילה. הוא מת במקום והמתנקשים נמלטו מהזירה כשהם רכובים על אופנוע מדגם BMW.

בחמאס מאשימים את המוסד הישראלי.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות