ההחלטה להקפיא הקורס שמכשיר חרדים לשירות המדינה – הוקפאה

בית הדין הארצי לעבודה הורה על עיכוב ביצוע של החלטת בית הדין האזורי לעבודה להקפיא את הקורס המתקיים בהפרדה • דרעי: "לא ייתכן שבשם ערכים 'ליברליים' כביכול יכפו כללים זרים הנוגדים באופן מוחלט את ההלכה"
אריה ריבקינד
ז' אייר התשע"ח / 22.04.2018 12:23

בית הדין הארצי לעבודה הורה אמש (מוצאי שבת) על עיכוב ביצוע החלטת בית הדין האזורי לעבודה, לפיה הקורס שנועד להכשיר חרדים להשתלבות בשירות המדינה יוקפא – אם לא ישולבו עשר נשים בקורס בתוך זמן קצר.

עיכוב הביצוע יאפשר לעת עתה להמשיך את הקורס כרגיל, וזאת עד לדיון בערעור של המדינה על החלטת בית הדין האזורי לעבודה.

כפי שדווח בחרדים 10, בית הדין האזורי לעבודה קבע כי קיומו של הקורס בהפרדה בין גברים לנשים, מהווה אפליה פסולה ועל כן הורה למדינה לשלב בקורס הקיים נשים או להקפיאו.

בעקבות הפסיקה ערערה המדינה לבית הדין הארצי לעבודה, והודיעה כי אין בכוונתה לפעול לשילוב נשים במחזור הנוכחי של הקורס, אשר מיועד לגברים.

כעת תעבור סוגיית קיום הקורס בהפרדה להכרעה בבית הדין הארצי לעבודה.

שר הפנים אריה דרעי אמר הבוקר בעקבות ההחלטה: “אני מודה ליועץ המשפטי לממשלה, לשרת המשפטים שקד וכן לנציב שירות המדינה מר אודי פראוור, שהתייצבו לימין עמדתי, והבינו כי ביטול ההפרדה משמעותה סגירת התכנית. מחובתנו כנבחרי ציבור לפעול לשילובם בתעסוקה של כל האוכלוסיות, לרבות המגזר החרדי”.

לדבריו, “לא ייתכן שבשם ערכים ‘ליברליים’ כביכול יכפו כללים זרים הנוגדים באופן מוחלט את ההלכה, כפי שבא לידי ביטוי במכתבו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט”א. אסור שהשיח הקורא לשילוב חרדים בתעסוקה יהיה במחיר פגיעה באורחות חייו של הציבור החרדי או ויתור על קוצו של יו”ד בהלכה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות