פלילי? יועץ של מירי רגב ייעץ בשכר לחברה שהפיקה את טקס המשואות

אריה ריבקינד
|
ז' אייר התשע"ח / 22.04.2018 00:12
חדשות עשר: יועץ התקשורת מאיר סוויסה, עבד במקביל לייעוץ לשרת התרבות גם אצל חברת ‘בנדה הפקות’, בתמורה ל-20,000 שקלים • סוויסה: “מדובר בתשלום בגין הוצאות בלבד” • התנועה לטוהר המידות פנתה ליועץ המשפטי: בדוק חשד לביצוע עבירות פליליות בפרשה

מקורבה של מירי רגב, יועץ התקשורת מאיר סוויסה, שימש במקביל לייעוץ לשרה גם כיועץ תוכן לחברת ‘בנדה הפקות’ – החברה שהפיקה את טקס הדלקת המשואות שנערך ביום רביעי. כך נחשף בחדשות עשר. 

לפי הדיווח בתוכנית ‘שישי’ עם אילה חסון, מאיר סוויסה, המשמש כבר כמה שנים יועצה הקרוב של השרה מירי רגב, ובחודשים האחרונים עשה זאת בלי תמורה כספית – תדרך כתבים, הוציא תגובות לתקשורת, סייע בכתיבת נאומים – נבחר על ידי ‘בנדה הפקות’, החברה שנבחרה על ידי משרד התרבות להפיק את טקס המשואות, לשמש יועץ תוכן לאירוע תמורת כ-20 אלף שקלים.

במענה לפניית חדשות עשר ללשכתה של רגב, נמסר: “לשרה מירי רגב ולמנכ”ל המשרד לא היה ידוע עד לרגע זה כי סוויסה הועסק בצורה כזו או אחרת על ידי בנדה”.

אלא שסוויסה עצמו, המפיק הראשי של הטקס יגאל בן דוד, והבמאי הראשי רן צחור הבהירו שרגב ידעה – ואף יותר מכך: הוא שוחח איתה פעמים רבות על הטקס במסגרת תפקידו כיועץ תוכן, ושכנע אותה אישית להוסיף תכנים ולערוך שינויים שלתפיסתם שיפרו את האירוע. “לפעמים השרה אמרה אחד ומאיר אמר שתיים ושלוש, גם אם זה היה מנוגד לדעתה. הוא גם הצליח להעביר דברים שאני לא הצלחתי להעביר אצל השרה”, אמר רן צחור, הבמאי הראשי.

לפי הדיווח בחדשות עשר, בבקשה שהגיש משרד התרבות לחשב הכללי, במסגרת הליך פטור ממכרז ל’בנדה הפקות’, אין אזכור לכוונה להעסיק את מקורבה של רגב כיועץ תוכן לחברה, מה שמעלה את השאלה – האם כבר אז הייתה כוונה כזו והיא הוסתרה מהאוצר?

התנועה לטוהר המידות פנתה הערב ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיבדוק חשד לביצוע עבירות פליליות בפרשה, ובתנועה לאיכות השלטון מכינים פניה למבקר המדינה.

“לטעמי יש כאן עבירה של הפרת אמונים ולכל הפחות יש כאן עבירה חמורה של ניגוד עניינים”, אמר עו”ד אליעד שרגא, יו”ר התנועה לאיכות השלטון.

מבנדה הפקות נמסר לחדשות עשר: “סוויסה הוא איש מקצוע מצוין שנבחר ללא קשר לשרה רגב”.

תגובת מאיר סוויסה לחדשות עשר: “המידע הזה היה גלוי לחלוטין ולא הסתרנו אותו. אני לא מייעץ בשכר למשרד התרבות והספורט מזה תקופה ארוכה מאוד. מה שעמד לנגד עיניו של המפיק והבמאי הם כישוריי המקצועיים. על רעיונות טובים משלמים בעולם. מדובר בתשלום בגין הוצאות בלבד”.

תגובת שרת התרבות, מירי רגב: “משרד התרבות והספורט חוזר ומדגיש: מרכז ההסברה פרסם מכרז לבחירת מפיק לטקס המשואות לשלוש שנים עם אופציית מימוש מידי שנה. המפיק שנבחר הוא יגאל בן דויד (בנדה) שמעסיק אנשים ויועצים על פי שיקול דעתו בהתאם למכרז בו זכה.

“הבקשה לוועדת הפטור עליה דיווח הכתב הייתה אך ורק להגדלת המסגרת התקציבית ולא מעבר, מכאן שעל פי הנוהל בשום שלב לא נדרש המפיק לדווח על העסקת יועצים בשכר. מאיר סוויסה אינו מועסק בשכר על ידי המשרד מזה זמן רב”.

עוד נמסר: “אמנם מאיר סוויסה היה נוכח בצמתים שונים של ההפקה אך לשרה מירי רגב ולמנכ”ל המשרד כפי שנמסר לא היה ידוע שזה נעשה בשכר וגם לא היה צורך בכך בהינתן שזה בסמכותו הבלעדית של המפיק. השרה מוקירה את כישוריו של מאיר סוויסה יכולותיו ותרומתו והבחירה של המפיק בו ראויה ומובנת”.