רב בכיר: “יהודי בשלטון – לא דבר חיובי. פוטין מופת של יחס ליהודים”

הרב אלכסנדר ברדה, נשיא הקהילות היהודיות ברוסיה: "על הקהילה היהודית ברוסיה להימנע מלהתערב בפוליטיקה של פוטין, נאמן לקהילה היהודית במדינה, ועלינו להיות אסירי תודה על כך" • "רוסיה היא כיום אחד המקומות הטובים ביותר ליהודים"
נתן פרל
ז' אייר התשע"ח / 21.04.2018 23:17

בצל היחסים המתוחים בין רוסיה למדינות המערב, התייחס הערב (מוצאי שבת) אחת הדמויות הבכירות בקהילה היהודית, הרב אלכסנדר ברדה, למצב הטעון בפסטיבל לימוד FSU במוסקבה: ״אני יכול להבין את עמדתה של רוסיה, ואני לא תומך נלהב בעמדת המערב. לכולם יש אינטרסים – בדומה למשל לישראל ולסוגיית השטחים – צריך להבין שבפוליטיקה אין אמת מוחלטת״.

הרב ברדה, שמכהן כנשיא של ארגון הקהילות היהודיות ברוסיה, הוסיף: “הקהילה היהודית לא צריכה להתערב בפוליטיקה הרוסית המנוהלת על ידי פוטין, אותו אף אחד לא יכול להאשים באנטישמיות. פוטין הוא דוגמא ומופת של יחס חיובי ליהודים, הוא איש של מעשים – ולא רק דיבורים”.

הרב ברדה הרחיב בנושא בפני מאות הצעירים היהודים המשתתפים באירוע שמשך אליו השנה כ-2,000 משתתפים: “דמות יהודית בשלטון הרוסי – איננה דבר חיובי, בטח לא בעבור יהודי רוסיה, וזאת מכוון שאלה נוטים להתרחק מהזהות היהודית שלהם בפרט ומהקהילה היהודית בכלל. בניגוד מוחלט אליהם – פוטין נאמן לקהילה היהודית במדינה, ועלינו להיות אסירי תודה על כך”.

על  האנטישמיות אמר: ״האנטישמיות איננה נושא בוער היום ברוסיה, ולא משהו שצריך להדאיג אותנו בכלל. להיפך – רוסיה היא כיום אחד המקומות הטובים ביותר ליהודים, לא פחות מישראל או ארה”ב”.

לדבריו, “במקומות רבים באירופה – כדוגמת צרפת או בלגיה – הרגש האנטישמי הרבה יותר נפוץ. גם אם יש ברוסיה קבוצות קיצוניות, המדינה נוקטת כלפיהן ביד קשה ומצליחה למגר אותן”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות