ליצמן איים בנוכחות הרבי: אם חוק הגיוס לא יעבור במושב קיץ – נפרוש

סגן שר הבריאות איים בוועידה של 'איחוד מוסדות גור' בדאבוס שבשוויץ, בנוכחות האדמו״ר מגור, בפרישה מהקואליציה - אם חוק הגיוס לא יעבור במהלך מושב הקיץ של הכנסת • האשים: "אנחנו רצינו להוביל, בהוראה של המועצת 'דראיי קריאוס פאר פייסעח'. באחדות, יכלו להוביל את הדרישה"
אריה ריבקינד
ה' אייר התשע"ח / 20.04.2018 14:02

פרסום ראשון בחרדים 10: מאות נגידים מחצר גור משתתפים בסוף השבוע בוועידה של ‘איחוד מוסדות גור’, הנערכת במלון ‘אינטרקונטיננטל’ בדאבוס שבשוויץ, בהשתתפות האדמו”ר מגור.

במושב שהתקיים היום (שישי) בצהרים, בנוכחות האדמו״ר מגור, נשא דברים באידיש עסיסית, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן. במהלך דבריו, איים ליצמן בפרישה מהקואליציה אם חוק הגיוס לא יעבור במהלך מושב הקיץ של הכנסת.

“אנחנו רצינו להוביל, בהוראה של מועצת גדולי התורה ‘דראיי קריאוס פאר פייסעח’ (-בשלוש קריאות לפני פסח), לפני תקציב. התקציב ברענט נישט (-התקציב לא בוער). התקציב יכול להיות אפילו עד פסח בעוד שנה. זה תקציב של שנת 19… והתעקשו להעביר את זה..”

לדבריו, “באחדות, יכלו להוביל את הדרישה. אחדות אצלנו החרדים. עד שהגיעה הצעה טרומית (“טרומית הייס דע הערשטע קריאה”) ועבר לפני פסח.

“אבל אני רוצה להגיד לכם משהו. שהחוק שעבר בטרומית, הוא “גורנישט מיט גורנישט”, הוא לא שווה כלום, ממש כלום. היועץ המשפטי יתקן, הכנסת תתקן, זה אוחז בכלום. ובעוד שבועיים, שבוע, יש כנסת חדשה.

“אם הכנסת החדשה תוביל את זה עד תשעת הימים שבערך עד אז היא עובדת, ואז חופש עד תחילת חשוון – אם לא יעבירו את זה עד אז, לא יהיה חוק.

ליצמן הוסיף: “אני רוצה להרגיע אתכם. מי שרוצה ללמוד ימשיך ללמוד, ואם עוד היה ספק תראו מה קורה עם ‘פלג אחד’, תארו לעצמכם מה יקרה אם זה יגיע לכל הפלגים יחד. כמה הפגנות יהיו.

“אבל רוצים שהכול יהיה לפי חוק, ושתהיה לנו מנוחת הנפש. ואם עוד היה ספק על מה רבים, ראינו אתמול דבר נורא. בכלל היה ספק אם הייתי צריך לדבר. ראינו אתמול דבר נורא עם הבחורים…”

ליצמן איים: “לכן, אם יעברו שני החודשים וחוק הגיוס לא יעבור, נהיה חייבים לעזוב את הקואליציה.

“הקב”ה יעזור שנצליח, ושלרב’ה יהיה המון נחת מאיתנו, שנצליח להוביל את כל הדברים שהוא ביקש… ושיהיה הרבה בריאות ואריכות ימים ושנים”.

להאזנה: 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות