בימ”ש שחרר הנערים: אין הסתה במודעות שחולקו נגד מח”ט שומרון

חיים טוויל
|
ה' אייר התשע"ח / 20.04.2018 02:06
שופט בימ”ש השלום קיבל את עמדת עו”ד נתי רום מארגון חוננו, אשר ייצג את שני הנערים, וקבע כי אין במודעות עבירת הסתה • “מדובר בחופש ביטוי מובהק, ולכן לא היה מקום להורות על מעצרם”

בימ”ש השלום בראשל”צ דחה אמש (חמישי) את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של שני נערים אשר נעצרו בעת שתלו מודעות מחאה כנגד מח”ט שומרון – והורה על שחרורם ללא כל תנאי.

שופט בימ”ש השלום ארז מלמד, קיבל את עמדת עו”ד נתי רום מארגון חוננו, אשר ייצג את השניים, וקבע כי אין במודעות עבירת הסתה.

“מקובלת עלי עמדת ב”כ המשיבים, כי עומדת לו לאדם זכותו להביע דעתו בעניינים שעל סדר היום, גם אם דעתו אינה מכובדת ומכעיסה, ואף אם זאת מנוסחת בלשון בוטה ומקוממת”, כתב השופט בהחלטתו.

בתוך כך, נערים נוספים שנעצרו במהלך היום בעקבות חלוקת פלאיירים דומים, השתחררו בתחנת המשטרה ללא דיון.

בשבת האחרונה הגיע מח”ט שומרון למאחז ‘ראש יוסף’ בשומרון, שם במהלך עימות עם הנערים במקום ביצעו חיילים ירי חי, אשר לטענת הנערים עבר ממש בסמוך לראשם.

עו”ד רום: “מצער שפעם אחרי פעם קטינים, חלקם בני 13 ו-14, נעצרים שעות ארוכות, תוך הפרת החוק בכלל והוראות חוק הנוער בפרט.

“בימ”ש קיבל את מלוא טענותינו, וקבע באופן חד משמעי כי אין במודעות כל הסתה וכי מדובר בחופש ביטוי מובהק, ולכן  לא היה מקום להורות על מעצרם של החשודים.

“אנו מעריכים מאד את כוחות צה”ל, אך מצער שהכוחות עסוקים ברדיפה ובהשתקת נערים שחולקים בדעתם על התנהלותו של המח”ט בנושא פינוי מאחזים בתקופה האחרונה, וכן מביעים מחאה על שימוש בירי חי לעבר קטינים יהודים, יש לקוות שכל הגורמים ילמדו את החלטת בימ”ש, יפנימו אותה ויאפשרו לנערים להמשיך את מחאתם החוקית והלגיטימית”.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, אמר ביום העצמאות על חלוקת המודעות נגד המח”ט כי מדובר באירוע חמור, הקורא תיגר על צה”ל ויש להוקיע אותו.

“צר לי שכך בחרו גורמים קיצוניים לציין את יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל”, אמר איזנקוט. “אותם גורמים פועלים נגד מי שמגן לילות כימים על ביטחון המדינה ואזרחיה, באופן מקצועי הראוי לכל הערכה”.