אדלשטיין דרש להיכנס לטקס המשואות בלי ראש הממשלה

מלחמות הכבוד: למרות הצעת הפשרה שאמורה הייתה לפתור את המחלוקת - מתברר שהמאבק הפוליטי נמשך ממש עד הרגע האחרון לפני הטקס • אדלשטיין הנחה את משמר הכנסת שלא לקבל את פני ראש הממשלה, ורצה פודיום נפרד • זעם על נתניהו: האמינות נפגעה
אריה ריבקינד
ה' אייר התשע"ח / 19.04.2018 21:45

למרות שנראה היה כי הצעת הפשרה סביב השתתפות ראש הממשלה בטקס המשואות התקבלה על ידי כל הצדדים, זמן קצר לפני תחילת הטקס אמש (רביעי) התגלו חילוקי דעות – שהעיבו על מהלכו.

לפי דווח בחדשות 2, היה זה יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין שדרש ברגע האחרון להיכנס לבדו לטקס, לאחר שהבין שהוא וראש הממשלה בנימין נתניהו צפויים להיכנס אליו יחד.

בדיווח בחדשות 2, הוצגו מחיקות שביצעה לשכתו של אדלשטיין בדברי הצגת השניים בתחילת האירוע.

עוד דווח כי יו”ר הכנסת אף ביקש שיוצב דוכן נואמים נפרד, שלא באזור הדלקת המשואות, עבור ראש הממשלה. כלומר, אדלשטיין דרש שנתניהו לא ינאם עמו באותו פודיום – דרישה שהשב”כ ומארגני הטקס התנגדו לו.

מיושב ראש הכנסת נמסר בנוגע למקרה, כי כל מה שעניין אותו זו ההקפדה על הפרדת הרשויות.

מנגד, בחדשות עשר דווח כי ראש הממשלה הוא זה שביקש להיכנס לטקס המשואות בנפרד מיו”ר הכנסת, אך לדיווח זה לא צורפו מסמכים מצולמים.

מרכז ההסברה והפקת אירוע המשואות הגיבו לדיווח בערוץ עשר: “בניגוד לפרסום השקרי, ראש הממשלה הוא זה ביקש להיכנס לטקס ביחד עם יו”ר הכנסת. יו”ר הכנסת הוא זה שאילץ את מארגני הטקס להיכנס בשתי כניסות נפרדות ויתרה מכך ביקש, בניגוד לסדרי קדימה, להיכנס אחרי ראש הממשלה”.

בתגובת מרכז ההסברה נאמר עוד: “יתירה מזאת, יו”ר הכנסת הנחה את משמר הכנסת ברגע האחרון שלא לקבל את ראש הממשלה, דבר שאילץ את ההפקה להעמיד את משמר הכבוד של חיילי צה”ל בתוך שעה, על מנת לקבל את ראש הממשלה”.

יו”ר הכנסת הביע הערב זעם על נאומו של ראש הממשלה בטקס הדלקת המשואות – שהאפיל על נאומו.

בראיון לחדשות עשר זעם אדלשטיין על העובדה שנאומו של נתניהו ארך כ-14 דקות, כמעט פי שניים מנאומו. “אחרי כמה דקות של נאום הבנתי שיש פה תאונה. אני מזכיר שזה לא סיכום בחדרי חדרים, ששם זה מילה שלי מול שלו. הייתה הודעה רשמית של לשכת ראש הממשלה בנושא”.

על טקס הדלקת המשואות אמר: “קלקלו את החגיגה”.

הוא גם הבהיר שיהיו לכך השלכות ביחסיו מול ראש הממשלה. “הסיפור ישפיע, האמינות נפגעה. סברתי ואני עודני סבור שאמינות היא תכונה חשובה לכל מנהיג. אני נוהג לכבד את ההסכמים שאני עושה עם הקולגות שלי”.

מירי רגב מגיבה לכתבה ב׳ערוץ 10׳: “אני שמחה שבסופו של דבר הממלכתיות ניצחה והיה לנו טקס ממלכתי מכובד ומרגש. אזרחים מכל גווני החברה הישראלית הרגישו בטקס הרבה גאווה ושמחה.

“לא מפתיע שיולי אדלשטיין בחר דווקא בספי עובדיה, עיתונאי מולו אני מנהלת משפט דיבה. הכתבה הייתה רצופת שקרים חצאי אמיתות שלא נאמר מבוימת.

“כך ממשיך אדלשטיין לפגוע בליכוד בראש הממשלה ובי ולהתנהג בדרך הכי רחוקה מממלכתיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שויטה!
    19/04/2018 23:24
    יהודה
  1. החליט ללכת על תפקיד הטראבל מייקר התורן. שורף עצמו לדעת