מיליון וחצי בבתי העלמין • נתניהו: “בזכותם אנחנו כאן, נמשיך לנצח”

הטקס המרכזי לציון יום הזיכרון נערך לראשונה ב'היכל הזיכרון' החדש • נתניהו: "תמיד חושב על המחיר ואיך ניתן למנוע אבידות - בלי הגבורה וההקרבה אי אפשר להגן על ארצנו" • ליברמן: "לא תהיה כל פשרה בנוגע לביטחון ישראל"
אריה ריבקינד
ג' אייר התשע"ח / 18.04.2018 13:10

טקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל התקיים הבוקר (רביעי) לראשונה ב’היכל הזיכרון’ הממלכתי בהר הרצל בירושלים.

בטקס הממלכתי השתתפו והניחו זרים נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, הרמטכ”ל גדי אייזנקוט ובני משפחות החללים.

נתניהו פנה בפתח דבריו למשפחות הנופלים ואמר להם: “אהבת העם נתונה ליקיריכם וליקרינו שנפלו בכל יום, בייחוד היום”.

נתניהו הוסיף: “כולנו, יהודים, דרוזים, נוצרים, מוסלמים, בדואים וצ’רקסים, עומדים יחד מול קנאי הטרור שמאיימים להשמידנו ויחד נמשיך לנצח אותם. ילד יתום צה”ל שאל אותי השבוע על מה אני חושב באותם רגעים שבהם אני שולח חיילים למערכה. עניתי לו שאני חושב על ביטחון המדינה ואזרחיה, אני חושב על החיילים, אני חושב עליך ועל משפחות כמו שלך שעלולות לשלם את המחיר הכבד מכול. אני חושב על חבריי לנשק שנפלו לצדי, עד דוד בן חמו מבאר שבע שמת בזרועותיי”.

ראש הממשלה סיפר: “אני תמיד חושב על המחיר ואיך ניתן למנוע אבדות, ובאותה עת אני יודע שבלי הגבורה וההקרבה של לוחמינו אי אפשר להבטיח את קיומנו. ברגעי מבחן עלינו להגן על קיומנו בתקיפות, לעמוד כחומה בצורה אל מול אויבינו. בזכותם של 23,646 חללי מערכות ישראל, ששמותיהם כאן על הקיר הזה, בזכותם אנו כאן.

“כשיחלו אירועי יום העצמאות, דגלנו שוב יונף גבוה. הבנים והבנות, יקירינו שנפלו, יהיו איתנו. הם תמיד איתנו. לאורם של חללי מערכות ישראל נלך ולשיעור קומתם נשאף להגיע”, סיכם ראש הממשלה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן השתתף בטקס הזיכרון בבית העלמין הצבאי בקרית שאול ושיגר מסר לעולם: “בנוגע לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה לא תהיה שום פשרה ושום מצמוץ. עצתי לשכנינו – מצפון ומדרום – קחו את זה בחשבון וקחו את זה ברצינות”.

על פי ההערכות, יותר ממיליון וחצי איש פוקדים היום את בתי העלמין הצבאיים ברחבי הארץ.

פעילות משרד הביטחון מתפרסת על פני 52 בתי עלמין צבאיים ומאות חלקות קבורה צבאיות הפזורות מקריית שמונה ועד אילת, ואלפי קברים ביישובים השונים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות