נפל בקרב על יהוד: ח”כ אורי מקלב זכר את הדוד הי”ד שעל שמו נקרא

ח"כ אורי מקלב הגיע לביקור באתר הנצחה ביהוד, בו הונצח דודו טוראי אורי מקלב הי"ד, שנפל בקרב על יהוד • "דודי לא זכה להקים משפחה אך כיום אנחנו מעל לחמש מאות אחיינים ובני אחיינים במשפחה זוכים ומוקירים את זכרו"
אריה ריבקינד
ב' אייר התשע"ח / 17.04.2018 17:42

יו”ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח”כ אורי מקלב הגיע לביקור באתר הנצחה ביהוד, בהזמנת העמותה להנצחת חללי חיל הקשר והתקשוב ובני יהוד.

מנהל העמותה הציג בפני ח”כ מקלב את האנדרטה לזכרו של דודו, טוראי אורי מקלב הי”ד, אשר נפל ביום כ”ה ניסן על כיבוש העיר, תוך כדי חיפוי על יתר הלוחמים במקלע ברן.

ח”כ אורי מקלב שנקרא על שמו, הסביר כי הנחמה הינה בכך שישנה המשכיות.

“דודי לא זכה להקים משפחה אך כיום אנחנו מעל לחמש מאות אחיינים ובני אחיינים במשפחה זוכים ומוקירים את זכרו”, אמר מקלב.

במהלך הביקור סקר ח”כ מקלב את האתר, עיין ספר הזיכרון וחתם בספר האורחים של המקום.

אורי בן דוד ורבקה מקלב נולד ביום י”א בתמוז תרפ”ח בפתח-תקוה למשפחה שומרת דת ומסורת. למד בבית-הספר הדתי ‘נצח ישראל’. התעלה בלימודיו ובהתנהגותו, וחיבוריו על נושאים דתיים-לאומיים זכו לתהילה בפי מוריו שניבאו לו עתיד מזהיר.

גם בהמשיכו ללמוד בגימנסיה “אחד העם” היה מטובי התלמידים ושמר אמונים למסורת ישראל. היה בעל להט לאומי עמוק ושואף לפעולה. עוד בילדותו הצטרף לתנועת בית”ר.

בשנת 1944 עבר למחתרת אצ”ל. בשקידתו ובהצלחתו בלימודים לא ניכר כלל שהוא מקדיש הרבה זמן ומרץ לפעולות במחתרת. שתקן, מכונס בתוך עצמו. ידע לשמור סוד ובתקופת החיפושים לא עורר תשומת-לב וחשד כלשהו.

בחורף תש”ח השתתף גם בפעולות נגד האנגלים אבל עיקר הפעולות היה מכוון להגנה על פתח-תקוה מפני האוייב הערבי. השתתף בכיבוש צפונה של יפו ומיד אחר-כך יצא בראש קבוצתו לכיבוש הכפר יהודיה, שאיים במישרין על פתח-תקוה.

תוך כדי חיפוי במקלע ברן על חבריו הצליח במשימתו להבטיח לקבוצתו את הדרך להתחבר עם יתר היחידות ולפרוץ את שורות האוייב, אך הוא עצמו נפגע ונפל ביום כ”ה ניסן תש”ח (4.5.1948). למחרת היום נקבר בפתח-תקוה.

בן 20 היה בנפלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות