רגב: קצר נאומך ל-7 דקות • לשכת אדלשטיין לא תעשה שום שינוי

אריה ריבקינד
|
ב' אייר התשע"ח / 17.04.2018 16:42
יום לפני טקס המשואות בפתיחת אירועי יום העצמאות, במשרד התרבות דורשים שיו”ר הכנסת יקצר נאומו, כך שלא יימשך יותר מ-7 דקות • אם לא יקוצר הנאום, “תתרחש פגיעה בשידורים הישירים בעשרות במות ברחבי העולם” • נתניהו ינאם 5 דקות, ואחר כך גם יישא דברים בהדלקת המשואה

חשבתם שתמו חילופי המהלומות בין יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין ושרת התרבות מירי רגב?  יממה לפני טקס המשואות המסורתי בערב יום העצמאות שיגר היום (שלישי) משרד התרבות והספורט מכתב ובו דרישה שיו”ר הכנסת יקצר את נאומו.

לפי דיווח בחדשות 2, במשרד התרבות טוענים כי לאחר החזרה הגנרלית שנערכה אתמול התברר כי אורכו של הטקס חורג מהזמנים שנקבעו.

לפי המשרד, בחזרה הגנרלית מתברר כי נאומו של אדלשטיין אורך כ-15 דקות, כשהדרישה החדשה היא שהנאום יקוצר ל-7 דקות בלבד. ראש הממשלה נתניהו נדרש לנאום 5 דקות בלבד.

המשרד שלח מכתב בהול למנכ”ל הכנסת, ובו נאמר כי קיים “חשש לפגיעה בארועי ה-70 למדינת ישראל בגלל התארכות הטקס בהר הרצל”.

בתחילה, נשלח נייר עמדה של מפיק הטקס ובו נכתב: “ברצוני להתריע בפניך שהחזרה הגנרלית שערכנו אתמול התחילה בדיוק בזמן והתקיימה ללא עיכובים כלשהם, ואף על פי כן הסתיימה בשעה 22:15 לערך, וכל זאת עדיין ללא נאומו של רה”מ. זוהי שעות סיום בעייתית מאוד הדורשת התייחסות וטיפול מיידים”.

נייר עמדה זה הוביל לשיגור המכתב הרשמי של משרד התרבות לראש הסגל של רה”מ ולמנכ”ל הכנסת, ובו הקצבת זמני הנאומים של אדלשטיין ונתניהו.

במכתב נאמר עוד: “במידה ונאומי יו”ר הכנסת ורה”מ יתארכו מעבר לבקשת המפיק, משמעותם סיכון ממשי וודאי לקיום השידורים הישירים במעל 32 במות ברחבי הארץ ובעולם בהם ישודר השיר הללויה במקביל, בהיערכות מורכבת כמותה לא הייתה בארץ. אבקשכם להקפיד שיו”ר הכנסת וראש הממשלה יסיימו את נאומיהם בזמן המבוקש.. על מנת שלא לפגוע בשידורים המתוכננים ובטקסים”.

בלשכת יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין  לא מתכוונים לבצע שום שינוי בנאום.

בחדשות 2 מציינים כי על פי הפשרה שסוכמה בין שרת התרבות ליו”ר הכנסת, לא אמור נתניהו לנאום בטקס, אלא רק לשאת דברים עם הדלקת המשואה. על פי המכתב, נראה כי ראש הממשלה ינאם נאום באורך 400 מילים, ולאחר מכן גם יישא דברים בהדלקת המשואה – ממש כמו יו”ר הכנסת.