רגב שלחה מתנה לשנת ה־70 לכל חברי מרכז הליכוד: על חשבון מי?

שרת התרבות שלחה מדבקת כיס אחורי לסמארטפון ל־3,700 פעילי מפלגתה בעלות כוללת של כ־25 אלף שקל • כלכליסט: רגב לא פנתה מראש לחשב הכנסת כמתחייב, ולא קיבלה את אישורו למימון המשלוח
אריה ריבקינד
ב' אייר התשע"ח / 17.04.2018 16:15

שרת התרבות והספורט מירי רגב שלחה ל־3,700 חברי מרכז הליכוד מדבקת כיס אחורי לסמארטפון בצבע כחול, מתנת מזכרת משנת ה-70 למדינה – בלי לקבל אישור מראש כמתחייב מחשב הכנסת. כך מדווח שחר אילן ב’כלכליסט’.

אילן מציין, כי אם רגב היתה מבקשת אישור כזה, רוב הסיכויים שלא היתה מקבלת אותו, כיוון שכללי הוצאות הקשר עם הציבור אינם מאפשרים מימון משלוח מתנות ומחייבים התייעצות עם החשב.

משרד התרבות בוודאי אינו יכול לממן את המתנה או משלוח חומר פוליטי אחר לחברי מרכז.

על המדבקה ששלחה רגב הודפס בלבן סמל חגיגות ה־70 וכן הכתובת “מזכרת מחגיגות ה־70. שלך, מירי רגב”.

לפי הדיווח בכלכליסט, האביזר נשלח בדואר מהיר במעטפות שהודפסו במיוחד וגם עליהן הכתובת “מזכרת משרת התרבות והספורט”. עלות המשלוח היא 3 שקל לאדם. בדיקה ברשת מגלה שעלות הדפסת כיס אחורי היא כ־4 שקל ליחידה.

בהנחה שרגב קיבלה מחיר טוב במיוחד, אפשר להעריך שהמשלוח כולו עלה בין 20 ל־25 אלף שקל.

שחרר אילן מציין, כי הדרך החוקית היחידה שבה יכולה רגב לממן את משלוח המתנה שלא מכיסה הפרטי היא דרך הוצאות הקשר עם הציבור המגיעות לה כחברת כנסת.

אלא שכאן עולות שתי בעיות: הוצאות קשר עם הציבור מחייבות אישור מראש של חשב הכנסת, ומלשכת דובר הכנסת נמסר שלא התקבלה כל פנייה בעניין זה מהשרה רגב. בנוסף מדגיש בכיר בכנסת שלא נהוג לממן מהוצאות קשר עם הציבור משלוח מתנות.

מלשכת השרה רגב נמסר לכלכליסט: “כבכל שנה השרה שלחה מזכרת לחברי התנועה מתוך תקציב הקשר עם הבוחר, שיש לכל נבחר ציבור. הליך הרכישה והשליחה אושר כדין וכמקובל. לוגו ה־70 שייך לכולם, כמו כל סמל ודגל אחר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות