דרעי: “החרדים צריכים להודות על פריחת עולם התורה בארץ ישראל”

לקראת יום העצמאות מבהיר יו"ר ש"ס: "היה חורבן אדיר לתורה בתקופת השואה, וברוך ה' קם מרכז תורה גדול כאן בארץ ישראל והכל בסיעתא דשמיא ועל זה צריך להודות" • "כנראה שכל ההסתבכות שלנו עם המסתננים הגיע משמים בכדי לפתור את בעיית הגיוס"
יוני גרין
ב' אייר התשע"ח / 17.04.2018 13:04

שר הפנים אריה דרעי הבהיר הבוקר (שלישי) כי יש לחוקק פסקת התגברות – אך אין מקום להחיל את המודל הבריטי.

“אסור לנו להחליש לגמרי את בית המשפט כי צריך מורא של מלכות”, אמר דרעי בראיון ל’קול חי’. עם זאת, הבהיר כי החקיקה מתבקשת.

“לא יתכן שאנחנו השרים ונבחרי העם מחליטים דברים כמו על המסתננים או חוק הגיוס. ולבסוף מגיע בית המשפט ופוסל את החוקים. לכן אני חושב שצריך איזון. לא יתכן שכשיש הרכב של שלושה שופטים ושני שופטים מחליטים לפסול חוק של הכנסת שהגיע ברוב של 61”, הוסיף.

דרעי הוסיף  כי הוא תומך עקרונית במתווה שבו יהיה מספיק 61, כדי לבטל פסילות של בג”ץ.

שר הפנים הוסיף כי החוק ישליך באופן טבעי אף על חוק הגיוס. “אנחנו בעד נוסח לפסקת התגברות שתכלול גם את חוק הגיוס. אנחנו פועלים בנושא בשקט ולא לאור הזרקורים. אנחנו גם נפגשים הרבה פעמים עם גורמי הביטחון בכדי להגיע להסכמות.

“ההנחיה הברורה שקיבלנו מגדולי ישראל היא שכל בחור שרוצה לשבת ללמוד תורה יוכל להמשיך ללא שום סנקציות. ולכן אם פסקת ההתגברות תכלול את זה, פטרנו את הבעיה”.

דרעי הוסיף: “כנראה שכל ההסתבכות שלנו עם המסתננים הגיע משמים בכדי לפתור את בעיית הגיוס”.

לקראת יום העצמאות אמר דרעי כי לחרדים יש הכרת הטוב על פריחת עולם התורה בישראל.

“היה חורבן אדיר לתורה בתקופת השואה, וברוך ה’ קם מרכז תורה גדול כאן בארץ ישראל והכל בסיעתא דשמיא ועל זה צריך להודות. מצד שני אנחנו מתמודדים עם אווירה חילונית נגד הסטטוס קוו”.

לדבריו,  “הבעיות שיש לנו בנושאי דת ומדינה זה לא דווקא מול השמאל, הימין בכלל לא הרבה יותר טוב, הימין ללא החרדים לא ישמור כלל על צביונה התורני והיהודי של מדינת ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות