בג”ץ כופה: להכניס פלסטינים מיו”ש לטקס הזיכרון • שר הבטחון תוקף בחריפות

בית המשפט הורה לשר הביטחון להפוך את החלטתו על איסור כניסתם של 90 פלסטינים להשתתף בטקס יום הזיכרון המשותף • ליברמן: בג"ץ יוצר שוויון בין שכול וטרור, בין נרצחים ורוצחים • ארגון נפגעי טרור: "לא נבוא מחר לטקס הממלכתי של חללי הטרור בו תשתתף השופטת חיות"
חיים טוויל
ב' אייר התשע"ח / 17.04.2018 11:59

שופטי בג”ץ ביטלו היום (שלישי) את החלטת שר הביטחון אביגדור ליברמן המונעת מפלסטינים תושבי יו”ש להשתתף בטקס זיכרון ישראלי-פלסטיני שמארגן השמאל הקיצוני בתל אביב.

בראש הרכב השופטים עמדה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

בית המשפט הורה לאשר כניסה ל-90 פלסטינים לטובת הגעה לטקס, בכפוף לבדיקה פרטנית של אותם פלסטינים כדי למנוע פגיעה בביטחון הציבור.

בפסק הדין נכתב: ”מתן היתרי כניסה לטקס המשותף התאפשר בשנים קודמות, בהתאם להודעות כדין ונהלי המשיבים, והדרג המקצועי – מתאם פעולות הממשלה בשטחים – סבר גם השנה כי יש לאפשר הגעת פלסטינים לטקס”‘.

השופטים קבעו: ”החלטת שר הביטחון אינה מביאה בחשבון את המציאות שנוצרה לאורך השנים ואת הציפיות הלגיטימיות שנוצרו אצל משתתפי הטקס, ואף מתעלמת באופן מוחלט מן הפגיעה ברגשות המשפחות השכולות והציבור המבקשים לקיימו במתכונת שבו התקיימה לאורך השנים”.

מארגני טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני הגיבו: “שמחים שבית המשפט הבהיר שגם לשר הביטחון יש גבולות ושאת חוש הטעם שלו הוא צריך להשאיר לעצמו. טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני ייערך גם השנה בהשתתפות פלסטינים, ויהיה הגדול מאז נערך לראשונה לפני 13 שנה וכלל הציבור מוזמן לקחת בו חלק”.

שר הביטחון הגיב בחריפות לפסק הדין של בג”ץ: “בג”ץ יצר הבוקר שיוויון בין שכול וטרור, בין נרצחים ורוצחים. החלטת בית המשפט פוגעת ביום הכי ממלכתי ומאחד לעם ישראל. התוצאה הסופית: במקום איחוד, פילוג”.

מאיר אינדור, יו”ר ארגון נפגעי הטרור אלמגור: “שופטי בג”ץ השוו היום בין אלה שביצעו פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, לבין נפגעיהם. לא נבוא מחר לטקס הממלכתי של חללי הטרור בו תשתתף השופטת חיות שהובילה את המהלך”.

מפלגת ישראל ביתנו הגיבה להחלטת בג”ץ המחייבת את שר הביטחון לאפשר כניסת פלסטינים לטקס יום הזיכרון האלטרנטיבי: “פסיקתו של בג״צ, לאשר את קיום טקס הזיכרון הישראלי-פלסטיני, ערב יום הזיכרון הינה מצערת. אנו נחשפים לטקס פוגעני ופוליטי הנוגד כל דעת והיגיון. טקס המאפשר את כניסתם של מחללי הזיכרון ומשפחות של מחבלים לשטחה של מדינת ישראל. ביום הזיכרון עלינו להרכין ראש לזכר נופלינו וחללינו היקרים ולכבד את זכרם ואת משפחותיהם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בגץ הגזימו. יש גבול לכל דבר ואם לא יגבילו את עצמם אז צריך להגביל אותם
    17/04/2018 14:31
    משה
  1. בגץ הגזימו. יש גבול לכל דבר ואם לא יגבילו את עצמם אז צריך להגביל אותם