תיק 1000 • מסתמן: הפרקליטות לא תמליץ להאשים את נתניהו בשוחד

חיים טוויל
|
ב' אייר התשע"ח / 16.04.2018 22:04
הפרקליטות נוטה להמליץ ליועמ”ש להעמיד את את ראש הממשלה לדין רק בגין הפרת אמונים, בניגוד להמלצת המשטרה להאשימו בשוחד בתיק המתנות • ההחלטה הסופית שתוגש ליועמ”ש צפויה להתקבל רק בעוד כמה חודשים

תיק 1000: לפי דיווח בחדשות עשר, פרקליטות המדינה נוטה להמליץ ליועץ המשפטי לממשלה שלא להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו  בגין שוחד, אלא בגין סעיף קל יותר של הפרת אמונים.

זאת, בניגוד לעמדת המשטרה שהוגשה לפני חודשיים, בה הומלץ להאשים את נתניהו בתיק המתנות, הסיגרים והשמפניות בשוחד.

הנטייה ללכת על הסעיף הקל יותר של הפרת אמונים היא שעבירת שוחד מחייבת ראיות של תמורה, ובפרקליטות חושבים שהעבירות המיוחסות לנתניהו קשורות יותר לעניינים של ניגוד עניינים.

בחדשות עשר דווח עוד, כי לחוות הדעת המתגבשת בפרקליטות יש משמעות טקטית. שכן, במידה ונתניהו יואשם בהפרת אמונים, לא יוגש כתב אישום נגד המיליארדר ארנון מילצ’ן, ולכן הוא יוכל להעיד, כמו גם העוזרת שלו הדס קליין – שהיא עדת מפתח בתיק.

ההחלטה הסופית שתוגש ליועמ”ש צפויה להתקבל רק בעוד כמה חודשים.

במקביל, גורמי אכיפה אמרו לחדשות עשר כי תיק 2000, בו נתניהו חשוד בשוחד, ותיק 4000, בו עדיין המשטרה לא הגישה המלצותיה, מחזקים אחד את השני.

התלות בין התיקים מייצרת מצב בו או שבפרקליטות ילכו על שניהם ביחד בכל הכוח, או שיוותרו עליהם. בכל מקרה, בתיקים אלה לא צפויה המלצה מרוככת, כמו זאת המסתמנת בתיק 1000.