סנגורי האם שהטביעה יבקשו: עד 5 שנים אישפוז פסיכיאטרי

חיים טוויל
|
א' אייר התשע"ח / 16.04.2018 16:33
עורכי דינה של האם החשודה כי הטביעה למוות את תינוקה בג’קוזי במלון באשדוד, יבקשו אישפוז פסיכיאטרי קצר – גם אם תואשם ברצח או הריגה • מתבססים על תיקון בחוק הקובע: אם שהמיתה את תינוקה עד גיל שנה, בגלל דיכאון אחרי לידה – תרצה עד 5 שנות מאסר בלבד

עורכי דינה של האם החשודה כי הטביעה למוות את תינוקה בן החודש בג’קוזי בבית מלון באשדוד במהלך חול המועד פסח – יבקשו לגזור עלייה עד חמש שנים באישפוז פסיכיאטרי, גם אם תואשם ברצח או הריגה. כך מדווח אסף פוזיילוב מ’כאן’.

הבקשה מתבססת על סמך תיקון בחוק הקובע, כי אם שהמיתה את תינוקה עד גיל שנה, בגלל דיכאון אחרי לידה – תרצה עד 5 שנות מאסר בלבד.

אתמול (ראשון) הוסר צו האיסור פרסום מעל הפרשה שטלטלה את הציבור החרדי במהלך חג הפסח, לאחר שאביו של התינוק, שנחשד בתחילה במעשים פליליים הקשורים למות בנו – שוחרר ממעצרו, והמשטרה תשקול מחדש את ההליך המשפטי נגדו.

במקביל, בית המשפט השלום באשקלון התיר לפרסום כי האם – השוהה עדיין תחת מעצר – חשודה ברציחתו.

האם, תושבת בית שמש, בת 28, הודתה בחקירתה כי הטביעה את התינוק לפחות ארבע פעמים עד שמת, לאחר שחוותה “חיזיון אלוקי”, לדבריה.

האישה אמרה לחוקריה כי “השכינה התגלתה אליי”, תוך שהיא טוענת כי אותה שכינה היא שהטביעה את הילד כי “הוא בנו של המשיח”. לדבריה, היא הכניסה את התינוק לאמבטיה בחדר בית המלון, וקול משמים אמר לה שלא להוציאו מהמים: “הוא יצא כבר גבר”.

לפי דיווח בחדשות עשר, במשטרה חושדים כי ישנה סבירות, שנחקרת כעת, כי התינוק לא טבע למוות, אלא נרצח עוד קודם לכן על ידי האם בחניקה.

לאם, על פי החקירה, יש רקע של בעיות נפשיות בעברה. לפי חדשות עשר, קרובת משפחה של החשודה סיפרה לפני הדיון, כי המשפחה הייתה מודעת למצבה הנפשי הרעוע של האם וכי בעבר קיבלה טיפול. “לילה לפני האירוע שוחחתי אתה והיא נשמעה מוזר”, אמרה קרובת משפחתה.

“מדובר בתיק בו ככל שנפרסת בפנינו תמונה רחבה יותר, לרבות חוות הדעת של הפסיכיאטר המחוזי, ניתן לומר שהמדובר בסיפור עצוב וקשה לא רק בשל התוצאות הטרגיות”, מסרו עורכי דינה של האם מיכאל בוסקילה ושני פרג’ון.

“מהיום הראשון בו ביקרנו את הלקוחה שלנו ניכר היה כי המדובר במי שמצבה הנפשי מעורר ומחייב בירור מיידי. בית המשפט נעתר לבקשתנו, ובימים האחרונים אף הורה על אישפוזה בצו כפוי. מטבע הדברים לא נוכל בשלב זה להתייחס לגירסה אותה מסרה, שכן דברים אלו עדיין מתבררים במסגרת החקירה המשטרתית”.

לבני הזוג, שניהם בני 28, יש נוסף על התינוק בן החודש שנפטר, גם ילדה בת 7.