לפני יום העצמאות ה-70 נבדק: איך אתם עושים על האש? • כל הנתונים

תמי גיל
|
א' אייר התשע"ח / 16.04.2018 12:36
כמה מנגלים נמכרים לפני יום העצמאות? כמה רוכשים מנופף? מה אורך השיפודים שהישראלים רוכשים? ומה המוצר המוביל בגזרת הסכו”ם החד פעמי?

לקראת יום העצמאות בוצע סקר שבדק כיצד ישראלים נוהגים לעשות ‘על האש’.

מנתוני הסקר עולה כי 76% מהישראלים יבחרו להדליק את המנגל במדליק פחם מוצק – הקוביות הלבנות, ו-24% יבחרו במצית פחם נוזלי.

בשבוע שלפני יום העצמאות נמכרים 13% מכמות המנגלים השנתית, ועל כל 100 מנגלים שיימכרו יירכש רק מנופף אחד. נראה כי בשאר 99 מהמקרים המארגנים סומכים על כך “שיהיה בסדר” ויעכבו לכולם את הכנת הבשר בחיפוש אחר חתיכת קרטון שתעזור להדליק את הגחלים.

הסקר בוצע על ידי חברת הנמל, אחת מהמשווקות הגדולות והוותיקות בישראל לציוד פיקניק, שניתחה את נתוני הצריכה ברחבי הארץ.

עוד עולה מנתוני החברה, כי אורך השיפודים המועדף הוא 30 ס”מ המהווים 68% מכלל הצריכה, שיפודים באורך 40 ס”מ מהווים 17% , ושיפודים באורך 25 ס”מ 15%.

 הציוד למנגל נרכש בחלוקה ארצית של 37% על ידי תושבי המרכז, תושבי הדרום והצפון מחזיקים בפלח שוק זהה של 20% כל אחד, ירושלים והסביבה 12%, והשרון 11%.

 בגזרת הסכו”ם החד פעמי – המוצר המוביל בצריכת הסכו”ם הן הכפיות שמגיעות ל-46% מכלל הצריכה, אחריהן המזלגות עם 26%, כפות 20% וסכינים 8%. כלים חד פעמיים אקולוגיים מהווים רק 2% מכלל הצריכה.

 חברת הנמל היא חברה בבעלות משפחתית הפועלת 32 שנים ומעסיקה כמאה עובדים קבועים. היא מהחברות הגדולות בישראל בתחומי הציוד לפיקניק, כלי אירוח והגשה, מוצרי מזון בכשרות מהודרת, מוצרים לאפיה ובישול ועוד.