לפני החזרה הגנרלית: יו”ר הכנסת אירח מדליקי המשואות בעצמאות

אבי כץ
|
ל' ניסן התשע"ח / 15.04.2018 20:50
הנבחרים להדליק את המשואות בטקס הרשמי בהר הרצל ביום העצמאות, נפגשו היום לארוחה חגיגית בכנסת יחד עם יו”ר הכנסת • אדלשטיין: “אתם הרי מדליקים משואות כבר שנים רבות”

מדליקי המשואות ליום העצמאות ה-70 לישראל הגיעו היום (ראשון) אל משכן הכנסת לקבלת פנים חגיגית וקבלת מדליות ופרסי הוקרה מיו”ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין.

יו”ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר למדליקי המשואות: “תגיעו הערב כולכם לחזרה הגנרלית בהר הרצל, אבל כל מי שיושב כאן יסכים איתי שבמידה מסוימת זה קצת מיותר. אתם הרי מדליקים משואות כבר שנים רבות, כדרך חיים… בשירים שלכם, בתגליות שלכם, בחיים שלכם, הארתם את מדינת ישראל באור גדול, שידלוק שנים רבות אחרי שייכבו משואות הטקס.

“בחרנו בכנסת להעניק לכם כמזכרת – תנ”ך מיוחד שהדפסנו אותו לכבוד יום העצמאות השבעים, והוא מסמל יותר מכל את הערך סביבו מתקיימות החגיגות השנה: ‘מורשת של חדשנות’. המילים שבתנ”ך הן עתיקות מאד. אבל הרעיונות שבו הם מהנועזים והמקוריים שהועלו אי פעם על הכתב.

“על כריכת התנ”ך, סביב למנורת שבעת הקנים, בחרנו להדפיס פסוק מפורסם מנבואתו של זכריה: ‘עד ישבו זקנים וזקנות ברחבות ירושלם ואיש משענתו בידו מרב ימים. ורחבות העיר ימלאו ילדים וילדות משחקים ברחובותיה’. מאחורי החלון של חדר זה, אנו יכולים לראות איך חזונו של זכריה מתממש בירושלים. כך גם אין לי ספק גם שכל החזונות שלכם, משיאי המשואות של שנת השבעים, גם הם יתממשו”.

במהלך קבלת הפנים, בה נכחו גם השרה מירי רגב וניר ברקת, הוקראו שמותיהם של מדליקי המשואות ועברם המפואר שזיכה אותם בתואר לרגל חגיגיות העצמאות ה-70.

את מדליית הכנסת חילק יו”ר הכנסת אדלשטיין למדליקי המשואות: שלמה ארצי, אלוף (מיל’) ישעיהו (שייקה) גביש, רחלי גנות, נועם גרשוני, מרגלית זינאתי, שייח’ מוואפק טריף, פרופ’ מרסל מחלוף, פרופ’ אביעזרי פרנקל, ליא קניג, זאב רווח, ד”ר אבשלום קור, מאי קורמן ונציגת מש”ב במשרד החוץ, רות כהנוב.

מהמפגש נעדר מדליק המשואה מטעם צה”ל, מפקד יחידת אגוז, סא”ל רועי לוי בשל פעילותו בגזרות השונות למען ביטחון ישראל.