“לא היה קל” • ביתר ומודיעין עילית יקבלו תקציבים לאזורי תעסוקה

משרד האוצר התחייב בישיבת הממשלה להעניק סיוע תקציבי לפיתוח אזורי תעסוקה בערים ביתר עילית ומודיעין עילית • מאיר רובינשטיין: "חייבים הכרת הטוב מרובה לשר הפנים"
אריה ריבקינד
ל' ניסן התשע"ח / 15.04.2018 19:41

בשורה משמעותית לערים ביתר עילית ומודיעין עילית: משרד האוצר התחייב בישיבת הממשלה הבוקר (ראשון), להעניק סיוע תקציבי לסבסוד פיתוח אזורי תעסוקה בערים החרדיות שביו”ש.

הסיכום הושג לאחר מאבק ממושך שניהל שר הפנים אריה דרעי מול אגף התקציבים באוצר, למען הערים הנמצאות בתחתית טבלת הסוציו-אקונומי, ומשוועות לפיתוח אזורי תעסוקה שיצעידו את העירים קדימה.

התחייבות האוצר, שניתנה לפרוטוקול, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, יסייעו לביתר עילית בפיתוח אזורי התעשייה כמו בשטח היער האנגלי וכן במודיעין עילית, יזרימו מקומות עבודה לתושבים, ויוסיפו הכנסות לישוב.

מדובר בהישג חסר תקדים, לאחר שנים רבות שראשי הערים מנסים להשיג תקציבי פיתוח אלו.

 שר הפנים רשם הישג נוסף בישיבת הממשלה, כשהאריך את תוקף מעמד ‘הפריפריה החברתית’ של משרד הנגב והגליל עד יוני 2021.

מדובר למעשה באור ירוק להמשך הסיוע האדיר של משרד הפריפריה למאות שכונות ברחבי הארץ, שהוגדרו על ידי השר דרעי כפריפריה חברתית.

עד כה סייע משרד הפריפריה בהיקף של 300 מיליון שקלים לשכונות ברחבי הארץ, אשר לראשונה הוכרו על ידי מדינת ישראל וקיבלו תקציבים ממשלתיים לשלל פרויקטים חברתיים ותרבותיים.

דרעי אמר: “אני שמח על שהאוצר נעתר לדרישתי לסייע למודיעין עילית וביתר עילית בפיתוח אזורי תעסוקה החיוניים להן מאד. המאבק לא היה קל, אבל הגיע הזמן שהמדינה תכיר בצרכי הערים הללו, הנמצאות במעמד סוציו אקונומי 1 ותעניק להן את הדחיפה הראויה.

“כמו כן, אני רוצה לברך על הארכת מעמד ‘הפריפריה החברתית’ של משרדי, להמשיך ולפעול למען מאות תושבי שכונות מוחלשות ברחבי הארץ, חלקם מערים חזקות, שרק בשנים האחרונות זכו לסיוע ממשלתי”.

בתגובה להחלטת הממשלה, אמר ראש עיריית ביתר עילית ויו”ר פורום הרשויות החרדיות מאיר רובינשטיין:י “תושבי הערים הללו חייבים הכרת הטוב מרובה לשר הפנים הרב אריה דרעי שמגדיר בכל פעם מחדש את גבולות המושג עשייה. מחויבותו ועשייתו של השר דרעי למען הפריפריה החברתית, אינם סתם במילים, אלא במעשים בעלי משמעויות לשנים רבות קדימה. אזורי התעשייה הללו חיוניים לעצמאותן הכלכלית של הרשויות החרדיות, לפיתוח הערים, ולשיפור מצב התושבים”.

רובינשטיין הוסיף: “אני קורא שוב לראש הממשלה לאשר בהקדם את אזור התעשייה של ביתר ‘היער האנגלי’ שכל הליכי התכנון עבורו הסתיימו זה מכבר, והוא ממתין אך ורק לאישור המינהל האזרחי, דבר שמעוכב עד כה על ידי הדרג המדיני”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות