מהומות? ‘המטה החרדי בליכוד’ יגיע גם השנה לבית החיים ‘נציבי פוניבז”

נציג הממשלה בטקס האזכרה לחללי צה"ל החרדים הי"ד בית הקברות של נציבי ישיבת פוניבז' בבני ברק יהיה שר המדע והטכנולוגיה, ח"כ אופיר אקוניס - שיישא במקום דברים לזכרם של החללים החרדים, שחלקם קבורים במקום • בשנה שעברה הגיעו את בית הקברות אנשי הפלג הירושלמי - והקימו מהומה
יוני גרין
ל' ניסן התשע"ח / 15.04.2018 17:59

הפלג הירושלמי, הקשב: גם השנה יערכו פעילי ‘המטה החרדי בליכוד’ את האזכרה לחללי צה”ל החרדים הי”ד, במתחם בית הקברות של נציבי ישיבת פוניבז’ בבני ברק.

כתב חרדים 10 מדווח, כי נציג הממשלה בטקס השנה יהיה שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס – שיישא במקום דברים לזכרם של החללים החרדים – שחלקם קבורים במקום.

כפי שדווח בחרדים 10, בשנה שעברה הגיעו את בית הקברות אנשי הפלג הירושלמי, והקימו מהומה במהלך נאומו של השר איוב קרא, שהיה נציג הממשלה בטקס, בטענה כי מי שמשרת בצה”ל איננו חרדי, ולכן אין כלל חללי צה”ל חרדים – והאזכרה כולה מיותרת.

המפגינים ונו מהמקום על ידי כוחות גדולים של משטרת ישראל.

מידי שנה עורך ‘המטה החרדי בליכוד, ‘בשיתוף תנועת ‘אם תרצו’, טקס אזכרה מרכזי לזכרם של חללי צה”ל החרדים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

את אירוע האזכרה יזם יעקב וידר, יו”ר המטה החרדי בליכוד ויו”ר הליכוד בבני ברק, לאחר שקיבל פניה מהרב יצחק דרקסלר ז”ל, מגיבורי מלחמת יום הכיפורים.

הרב דרקסלר, ממייסדי מסלול הנח”ל החרדי, שנפטר בשבת האחרונה, הגיע מידי שנה לבית הקברות פוניבז’ בבני ברק לומר קדיש על חברו לספסל הלימודים בת”ת ‘חוג חתם סופר’ בבני ברק, טוראי יצחק לוינשטיין הי”ד.

המטה החרדי בליכוד, יום הזיכון

בראיון לאתר וואלה, סיפר הרב דרקסלר: “כשהוריו של יצחק היו בחיים, הם היו מגיעים לבית העלמין, אך מאז שנפטרו אף אחד לא מגיע. בשנים האחרונות הייתי מגיע והייתי בודד. זה כואב, כי גם לחללים החרדים מגיע שמישהו יגיד עליהם קדיש”.

יעקב וידר, יו”ר הליכוד בבני ברק, אמר: “דווקא בתקופה בה פלגים קיצוניים מסיתים, ואף פועלים באלימות, נגד חיילי צה”ל החרדים, גוברת החשיבות של טקס האזכרה החשוב שאנו עורכים לזכרם של חללי צה”ל החרדים, שמסרו את נפשם על הגנת עם ישראל וארץ ישראל, אך לא זוכים שיעלו על קברם ביום הזיכרון.

“אני מודה לממשלת ישראל על הסיוע וקורא לכלל הציבור לכבד את זכרם של אחינו הקדושים הי”ד, לבוא לטקס ולהצטרף אלינו בתפילה לעילוי נשמתם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות