גביע של הרבי מליובאוויטש במכירה פומבית • מחיר פתיחה: 64,000 ש”ח

גביע של הרבי מליובאוויטש זצ"ל עמו בירך ברכת המזון לאחר התוועדויות, הבדיל עליו במוצאי חגים, וחילק ומזג ממנו יין 'כוס של ברכה' במוצאי חגים לרבבות - מוצג למכירה פומבית בבית המכירות 'קדם' בירושלים • "פריט היסטורי בעל ערך יוצא דופן"
יוסף גרינבוים
ל' ניסן התשע"ח / 15.04.2018 17:04

הגביע של הרבי מליובאוויטש זצ”ל, עמו בירך האדמו”ר ברכת המזון לאחר התוועדויות, הבדיל עליו במוצאי חגים, וחילק ומזג ממנו יין במעמדי ‘כוס של ברכה’ במשך שעות לאלפי איש – עומד למכירה פומבית בבית המכירות ‘קדם’ בירושלים.

במוצאי החגים, ראש השנה, שמחת תורה, אחרון של פסח, שבועות – נהג הרבי לעשות הבדלה על גביע היין שעליו בירך ברכת המזון בסעודת החג. לאחר ששתה את רוב הגביע היה עומד הרבי במשך שעות ארוכות ומוזג משיירי המצווה אל תוך כוסיותיהם של החסידים שעברו לפניו.

לכל אחד ואחד מהעוברים – מזקנים ועד ילדים –  היה הרבי מברך: “לחיים ולברכה”.

כך עמד הרבי על רגליו שעות ארוכות.

מידי פעם היה הרבי מפסיק את מזיגת היין ומלהיב את הקהל בתנועות נמרצות בשירי שמחה, וסיפורי מופת רבים מסופרים על אנשים שנושעו מברכותיו של הרבי במעמדים אלה, שנקראו ‘כוס של ברכה’.

לדברי בית המכירות הפומביות ‘קדם’, יש בידיו אישור מאחד ממקורבי הרבי, המעיד שבגביע המיועד למכירה השתמש הרבי במשך תקופה.

מרון ארן, מבעלי בית המכירות הפומביות ‘קדם’, מציין, כי “מדובר בפריט היסטורי בעל ערך יוצא דופן שהתגלגל לידינו, הגביע הוא אות וסמל לזכות הגדולה שהייתה לאלו שהסתופפו בצילו של הרבי מליובאוויטש, ולשפע אותו הוא השפיע על כל איש ואיש מעם ישראל”.

ומה מחיר הפתיחה?

64,000 שקלים. ח”י אלפי דולר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אין גבול לחוצפה
    15/04/2018 17:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. משיח נאו