פגיעה ישירה של רקטה מעזה: שני מפעלים בשדרות עלו באש • צפו: רגע הפיצוץ

צוותי כיבוי רבים השתלטו על האש שפרצה בעקבות פגיעה ישירה של רקטה שנורתה מעזה, והעלתה בלהבות שני מפעלים באזור התעשייה של שדרות • לפחות 4 עובדים ששהו במפעל הצליחו לחלץ עצמם בשלום • שלושה פצועים קל פונו לבית החולים ברזילי באשקלון
שי וייספיש
ל' סיון התשע"ד / 28.06.2014 20:57

הפלסטינים שיגרו הערב (שבת) ארבע רקטות לעבר שדרות ויישובי המועצה האזורית שער הנגב. רקטה אחת פגעה במפעל פלסטיק באזור התעשייה בשדרות, שהחל לעלות באש.

לאחר פגיעת הרקטה פרצה שריפה גדולה בשני מפעלים צמודים. במקום ישנם חומרים מסוכנים. לפחות 4 עובדים ששהו במפעל אחד הצליחו לחלץ עצמם בשלום מהמקום. 

עשרה צוותי כיבוי משדרות, אשקלון ובאר שבע השתלטו על האש לאחר שעה קלה ומנעו את התפשטותה למפעלים נוספים. בעקבות הפיצוץ והאש העזה שפרצה במפעלים עשן סמיך היתמר מעל העיר הדרומית.

האש פרצה ככל הנראה בעקבות פיצוץ של מכל גז במפעל צבע. מפעל פלסטיק סמוך עלה באש גם הוא. 

שלוש רקטות נוספות נורו הערב לשטח ישראל ונחתו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב. במקרים אלה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. ועדות ההתנגדות העממית לקחו אחריות על הירי לשדרות.

צוותי מד”א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית חולים ברזילי שלושה פצועים קל, בהם : גבר כבן 50 עם פגיעות הדף בגפיים, גבר כבן 23 עם כוויות קלות בידיים, וגבר כבן 59 עם חבלות קלות בגוף.

שלושתם ככל הנראה שהו או חלפו באזור בעת הנפילה. בשלב זה לא ידוע על נפגעים נוספים. “צוותי מד”א במרחבים לכיש ונגב מערבי ערוכים וממשיכים לעמוד בכוננות”, נאמר בהודעת מד”א.

דובר המשטרה מסר: “אזור התעשייה בשדרות יישאר סגור עד תום פעילות הכיבוי ותום הסכנה לציבור. כביש 232 מצומת גבים עד צומת איבים סגור לתנועה בשני הכיוונים. בשלב זה טרם ברורה סיבת הדליקה במפעל והאם נגרמה כתוצאה מנפילת רקטה. הנושא נמצא בבדיקת גורמי החבלה של משטרת ישראל”.

שעות אחדות לאחר ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום, דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים, כי צה”ל החל לתקוף ברצועת עזה. על פי הדיווחים, מטוסי קרב של חיל האוויר הפציצו במרכז הרצועה. דובר צה”ל מסר, כי כלי טיס של חיל-האוויר תקף שלושה משגרים מוטמנים במרכז רצועת עזה.      זאת לאור ירי הרקטות שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל.  זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

בימים האחרונים נורה מספר רב של רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. אמש נורו שמונה רקטות. סוללת “כיפת ברזל” יירטה שתיים מהן שנורו לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. שתיים נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה. קודם לכן התפוצצו שלוש רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, ופצצת מרגמה התפוצצה סמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק באירועים.

אתמול (שישי) בצהריים חיסל צה”ל שני פעילי טרור בעזה, כאשר  כלי טיס של חיל האוויר הפציץ רכב במחנה הפליטים שאטי שבצפון הרצועה, בו נסעו אוסמה אל-חסומי בן 26 מבית להיא, ומוחמד אל-פסיח בן 23 מהעיר עזה. השניים השתייכן לארגון ועדות ההתנגדות העממית. דובר צה”ל מסר כי שני הפעילים היו מעורבים בירי לעבר שטח מדינת ישראל בשבועות האחרונים ועסקו בימים האחרונים בתכנון פיגועי טרור חמורים נגד תושבי ישראל.

“צה”ל ימשיך לפעול בנחישות וככל שיידרש נגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס, על כל שלוחותיו, הוא הכתובת ועליו האחריות”, נאמר בהודעת דובר צה”ל.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תעשו אפליקציה ויוכפלו הכניסות
    29/06/2014 00:49
    הדייג
  1. זה רעיון מצוין