המו”מ עם אוגנדה תקוע: ממתקן סהרונים ישוחררו היום 200 מסתננים

אריה ריבקינד
|
ל' ניסן התשע"ח / 15.04.2018 14:08
רשות האוכלוסין הודיעה כי בכוונתה לשחרר היום ממתקן סהרונים את כל המסתננים השוהים במקום במסגרת מתווה ההרחקה למדינה שלישית – בהתאם לתאריך היעד שקבע בג”ץ

206 מסתננים המוחזקים במתקן סהרונים במסגרת מתווה ההרחקה למדינה שלישית ישוחררו במהלך היום (ראשון) בעקבות החלטת בג”ץ בשבוע שעבר.

בהודעת רשות האוכלוסין נאמר: “לאור העובדה שהמגעים מול המדינה השלישית (השניה) עדיין נמשכים, בהתאם לפסק הדין מיום 10.4.2018 ישוחררו במהלך היום השוהים בסהרונים, הנמצאים שם על בסיס מתווה ההרחקה למדינה שלישית”.

במשרד הפנים מדגישים כי ההחלטה על שחרור המסתננים התקבלה בעקבות הנחייה של היועץ המשפטי לממשלה.

בלשכת היועץ המשפט לממשלה אביחי מנדלבליט אמרו היום כי טרם הובא לאישור היועץ הסכם עם מדינה שלישית נוספת.

ביום שלישי שעבר קצבו השופטים למדינה חמישה ימים להגעה להסכם של הרחקה בכפייה שיאושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה. לאור העובדה שההסכם לא נסגר ואושר עד עתה, נאלצת המדינה לשחרר היום את כל המסתננים המוחזקים במתקן סהרונים שבנגב.

בעקבות הודעת לשכת האוכלוסין וההגירה קרא השר נפתלי בנט לראש הממשלה להעביר את חוק המסתננים ופסקת ההתגברות, המאפשרת לבטל חוקים שנפסלו על ידי בג”ץ.

“מילים ודיונים לא יוציאו מדרום תל אביב את המסתננים הבלתי חוקיים. בעוד שהממשלה עורכת דיונים, המצב בשטח רק מחמיר. רק פעולה נחושה של ממשלת ישראל תביא ליציאת מסתנני עבודה מישראל. אנחנו נתמוך בכל גירסה אשר יבחר, העיקר להתחיל כבר לפעול להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מישראל”.

חבר הכנסת דב חנין מהרשימה המשותפת בירך על השחרור: “אסור לכלוא חפים מפשע כדי ללחוץ עליהם לעזוב אל מדינות בהן חייהם יהיו בסכנה. עכשיו הזמן לאמץ תכניות אמתיות לשיקום דרום תל אביב ולפיזור וקליטת מבקשי המקלט בארץ. את הסכומים האדירים שהופנו לגירוש ולכלא צריך להפנות לפתרונות אמתיים – במקום עוד ספינים, הסתה וסיסמאות ריקות”.