בקשת ערעור של סרנה נדחתה גם ב’עליון’: ישלם לזוג נתניהו 100 אלף ש”ח

בית המשפט העליון דחה את בקשת רשות הערעור של העיתונאי הוותיק • סרנה ייאלץ לשלם את הסכום שנפסק לו בבית משפט השלום - 100 אלף שקל לנתניהו ורעייתו שרה
אבי כץ
ל' ניסן התשע"ח / 15.04.2018 13:14

שופט בית המשפט העליון יצחק עמית דחה את בקשת רשות ערעור שהגיש העיתונאי יגאל סרנה, לאחר שחויב לפצות את ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה בסכום של 100 אלף שקלים.

סרנה טען בבקשת רשות הערעור, כי מדובר ב”תביעת השתקה” שכן הפוסט מושא התביעה אינו מהווה לשון הרע, וכי המסקנה שניתן להסיק על המשיבים מן האירוע המתואר בפוסט – היא אמיתית.

עוד טען סרנה, כי בתי המשפט השלום והמחוזי לא התייחסו להבדלים בין פרסום ברשת החברתית פייסבוק לבין פרסום בכלי תקשורת ממוסד.

השופט עמית דחה בהחלטתו את טענתו של סרנה לפיה יש להבחין בעניין לשון הרע הבחנה עקרונית בין פרסום בפייסבוק לפרסום רגיל.  בסיום החלטתו דחה השופט עמית גם את הטענה שמדובר בתביעת השתקה.

את התביעה הגישו בני הזוג נתניהו לאחר שסרנה כתב בפוסט שפרסם בדף הפייסבוק שלו, כי שרה נתניהו הורתה לבעלה לרדת ממכוניתם המשותפת בעת שנסעו בכביש 1.

בעקבות הפוסט הוגשה תביעת לשון הרע. לפני כחצי שנה פסק השופט עזריה אלקלעי מבית המשפט השלום בתל אביב כי העיתונאי הוותיק יפצה את ראש הממשלה נתניהו ב-60 אלף ש”ח ואת רעייתו שרה ב-40 אלף ש”ח. בית המשפט גם חייב את סרנה לשלם אגרה בסך 15 אלף שקלים, ובנוסף בתשלום שכר טרחת עורכי דינם של בני הזוג, בסך 15 אלף ש”ח.

סרנה ערער לבית המשפט המחוזי, ערעור שנדחה בחודש ינואר האחרון. אולם, למרות דחיית הערעור הגיש סרנה בפברואר בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון – שכעת, כאמור, נדחתה גם גם היא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות