מעצבים את הבית? האפור, מלך הצבעים, שוב משתלט על הצבע

תמי גיל
|
ל' ניסן התשע"ח / 15.04.2018 14:46
צבעי האפור השתלטו על עולם חנויות העיצוב והפכו באופן רשמי לצבע המדובר בעיצוב הבית • למרות שהוא נחשב לצבע נטרלי, ולמרות שהוא ההיפך הגמור משני הצבעים שמרכיבים אותו – השחור הדרמטי והלבן האלגנטי, הגוונים האפורים הם עשירים ויפים, ומשתלבים בטבעיות לצד כל צבע, מרקם וסגנון

צבעי האפור השתלטו על עולם חנויות העיצוב והפכו באופן רשמי להיות הצבע המדובר בעיצוב הבית.

למרות שהוא נחשב לצבע נטרלי, ולמרות שהוא ההיפך הגמור משני הצבעים שמרכיבים אותו – השחור הדרמטי והלבן האלגנטי, הגוונים האפורים הם עשירים ויפים, ומשתלבים בטבעיות לצד כל צבע, מרקם וסגנון.  האפור מורכב ממינונים משתנים של שחור ולבן ועל ידי משחק בין הצבעים ניתן ליצור עומקים וטקסטורות שלא ניתן לקבל בערבוב צבעים אחרים.

 לכן, צביעת קירות או חיפויים בגווני אפור יוסיפו עניין רב לחלל.

כך למשל, אריחים אפורים בטקסטורה מבריקה בחדר האמבטיה ישדרו מרחב גדול יותר ויוסיפו נופך מודרני. הצבע האפור הוא קלאסי ויוכל להישאר נאמן לקירות במשך שנים.

3

“אנו רואים שימוש רב וחוזר בצבע האפור בעיקר בחדרי רחצה”, מסבירה מיכל נוף מנהלת שיווק מותגי העיצוב ‘רשפים ‘ ו’זהבי-עצמון‘. “האפור מצוין כצבע המשתלב עם חומרים רבים כגון עץ, פליז, שיש ועוד… “

2

 “לאלו האוהבים מראה קליל  ורוצים להשתמש באפור, ממליצה נוף לשלב את האפור בהיר יחד גם גווני צהוב-לימון או לשלבו עם צבעי פסטל עדינים כמו ורוד-עתיק ותכלת-עננים.

“לאריחי ריצוף בגווני אפור ישנן יתרונות רבים שכן זהו גוון ביניים וניתן ליצור בעזרתו מראה חם וקר ולהתאים לעיצוב משתנה בחדרי הבית בהתאם לחדרים השונים”, מוסיפה נוף.

5

כדי לקבל את אפקט ה-“WOW” שלבו את הצבע האפור כבר מהמעטפת החיצונית של הבית על ידי דלת כניסה מרשימה שתרמז על הבאות. כיום, ניתן לעצב דלתות כמעט בכל גוון , עיצוב וחומר. דלת משולבת בחיתוכי לייזר באמצעות מתכת או זכוכית עם גווני שחור תשדר מראה מודרני ותעשייתי.

64

“אחת המגמות ההולכת ומתפתחת בעולם כלי הבישול היא הזנחת הקו הצבעוני ומעבר לגוונים של אפור כהים לצד בהירים”, מסבירה מיטל רובין, מנהלת שיווק ב’סולתם’. “כידוע, הצבע האפור בעולם כלי הבית מגיע בקשת רחבה של מרקמים שונים ביניהם מבריק ומאט. הגוונים מתמזגים עם כל פריט בחלל המטבח, ומספקים לו נופך נעים וידידותי”.

7109

אז צאו מהקופסא, והעזו, כי האפור מאפשר לכם.

 8