סקר: חצי מהחרדים מגדירים עצמם ציוניים. וכמה הדתיים?

שלמה בן חיים
|
ל' ניסן התשע"ח / 15.04.2018 11:18
מסקר שערכה ההסתדרות הציונית לקראת יום העצמאות עולה: צעירים מגדירים את עצמם פחות ציוניים לעומת המבוגרים • 35% מהישראלים חושבים שיש להשקיע יותר ביהדות התפוצות – לעומת 61% מהעולים החדשים הרואים חשיבות להשקעה בישראל ובתפוצות באופן שווה

לקראת יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל, ערכה ההסתדרות הציונית העולמית, באמצעות מכון סמית למחקר, סקר בקרב מדגם מייצג לגבי מדד הציונות ועמדות בחברה הישראלית.

מהסקר עולה, כי 86% מהישראלים רואים עצמם כציוניים, כאשר אחוז המגדירים עצמם כציוניים גבוה יחסית בקרב המבוגרים מעל גיל 50 (95%), לעומת 75% מהצעירים (עד גיל 29).

נתון חשוב נוסף, מצביע על העובדה כי ישראלים ותיקים, ‘צברים’, ועולים חדשים רואים עצמם ציוניים במידה שווה, כאשר 86% מהישראלים הוותיקים ציינו כי הם ציונים ו-87% מקרב העולים החדשים ציינו כי גם הם חשים כך.

עוד עולה כי 45% מהחרדים מגדירים עצמם ציוניים, בעוד 95% מהדתיים רואים עצמם כציוניים.

88% מהציבור רואים חשיבות בהשקעה של הארגונים הציוניים, ובתוכם ההסתדרות הציונית העולמית, בערכים הציוניים ובפעילות משמעותית לחיזוק הציונות בארץ ובעולם. 48% סוברים כי הארגונים הציוניים צריכים להשקיע בפעילות בארץ ובתפוצות באופן זהה, 32% מהמשיבים חשים כי יש להשקיע את עיקר המאמצים ביהדות התפוצות. רק 8% רואים חשיבות בהשקעת הארגונים הציוניים יותר בישראל ופחות בקרב יהדות התפוצות.

נתון מעניין חושף, כי 35% מהישראלים הוותיקים חושבים כי יש להשקיע יותר ביהדות התפוצות, לעומת 61% מהעולים החדשים הרואים חשיבות להשקעה בישראל ובתפוצות באופן שווה.

על השאלה האם היו יוצאים לשליחות בתפוצות – השיבו  76% מאלו שציינו כי הם מעוניינים לצאת לשליחות בתפוצות, כי יעשו זאת מתוך שליחות ערכית ומשמעותית ותרומה ליהדות. האחוז שציינו ש”מעוניינים” גבוה יחסית בקרב הצעירים עד גיל 29 ובקרב בעלי השקפת עולם ימנית.