ההרוג בטנק בגבול מצרים: אליהו דרורי ז”ל, תלמיד ישיבת שעלבים

ההרוג באסון הטנק בשבת הוא סמל אליהו דרורי, בן 20 מבית שמש - תלמיד ישיבת ההסדר בשעלבים • הלווייתו תיערך היום בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל • שלושת החיילים שנפצעו - תלמידי ישיבות ממעלות ומשדרות
חיים טוויל
ל' ניסן התשע"ח / 15.04.2018 00:58

לוחם בעוצבת ‘ברק’, סמל אליהו דרורי ז”ל בן 20 מבית שמש, תלמיד ישיבת ההסדר בשעלבים, הוא ההרוג בתאונה המבצעית של הטנק  בשבת באזור ניצנה.

רב-טוראי אליהו דרורי ז”ל הועלה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו.

הלווייתו תערך היום (ראשון) בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

מפרטי התחקיר הראשוני עולה, כי במהלך הלילה, בעקבות זיהוי תצפיות, התבצע שיבוש הברחה על ידי גדוד הקרקל בחלקו הצפוני של הגבול עם מצרים.

זמן מה לאחר שיבוש ההברחה, ועל מנת לנסות לבצע הברחה בשנית, החלו המבריחים לחבל בתשתיות ביטחוניות. כתוצאה מכך, הוקפצו כוחות לגבול. בין הכוחות שהוקפצו, הוקפץ גם טנק של גדוד 74.

בדרכו לעמדה, סטה הטנק מהציר, לא הבחין במדרון תלול, והתדרדר ממדרון בגובה של כ-4 מטרים. לאחר ההתדרדרות התלקחה שריפה בתוך הטנק, והופעלה מערכת כיבוי האש של הטנק.

לא ברור אם הנהג נהרג בגלל השריפה או כתוצאה מחנק מחומרי הכיבוי.

שלושת החיילים שנפצעו, גם הם תלמידי ישיבות ממעלות ומשדרות, פונו לקבלת טיפול רפואי במסוק בבית החולים סורוקה בבאר שבע. משם נמסר כי שניים מונשמים ומורדמים ביחידה לטיפול נמרץ כללי. פצוע נוסף מאושפז במצב קל במחלקה לכירורגיה פלסטית.

“בעקבות התקרית הנחו מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, ומפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, על הקמת צוות תחקיר מומחים בראשות ראש תחום חיל שריון, אלוף-משנה יאיר אור, במקביל לחקירת מצ״ח המתקיימת בנושא והמשך התחקיר הפיקודי.
האירוע ייבדק וייחקר לעומקו, והלקחים ממנו יופקו בהתאמה למסקנות”, נמסר מצה”ל.

עוד נמסר, כי “צה”ל משתתף בצער משפחת ההרוג וימשיך ללוותה ואת משפחות הפצועים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות