צה”ל מודה: המל״ט מאיראן שהופל בפברואר היה חמוש – בדרך לפיגוע

כלי הטיס נשא חומר נפץ והפלתו סיכלה פיגוע של איראן בישראל • במערכת הביטחון עלה חשש בימים האחרונים שאיראן תשגר מל"ט נוסף • נסראללה: ישראל עשתה טעות היסטורית הכניסה עצמה לסכסוך פנים מול פנים עם איראן
חיים טוויל
ל' ניסן התשע"ח / 14.04.2018 21:05

ישראל הודתה אמש (שישי) לראשונה כי המל”ט האיראני שהופל על ידי מסוק קרב בגבול ישראל סוריה בחודש פברואר נשא עליו חומר נפץ והיה בדרכו לביצוע תקיפה כלשהי בשטח ישראל.

מניתוח מסלול התעופה ומחקר מבצעי ומודיעיני שבוצע על חלקי המטוס האיראני ללא טייס, שחדר לשטח ישראל בבוקר שבת לפני חודשיים עולה, כי כלי הטיס נשא עליו חומר נפץ וכי מטרתו היתה לבצע פעולת חבלה בשטח ישראל.

“יירוטו של כלי הטיס האיראני על ידי מסוקי קרב סיכל פיגוע וכוונה איראנית לבצע פעולה בשטח מדינת ישראל”, נמסר מדובר צה”ל. “יצוין כי הכלי האיראני זוהה במערכות ההגנה והיה במעקב עד ליירוטו ולמעשה לא היווה סכנה בשלבי המעוף בשטח ישראל”.

במערכת הביטחון מעריכים שאיראן הקימה בסיס מל”טים קדמי בבסיס T4 הסורי שתקיפתו בתחילת השבוע מיוחסת לישראל.

במערכת ביטחון עלה חשש בימים האחרונים שאיראן מתכוונת לשגר מהבסיס מל”ט נוסף.  ישראל לא הייתה מוכנה לקבל את קיומו של הבסיס ולכן על פי פרסומים זרים החליטה להשמידו.

 מזכ”ל חיזבאללה, חסן נסראללה, אמר אמש בנאום כי ישראל הכניסה את עצמה לעימות ישיר מול איראן, זאת בעקבות המתקפה שהתרחשה בשדה התעופה T4 בסוריה.

 לדבריו, מדובר ב”טעות היסטורית של ישראל, ולמעשה זוהי נקודת מפנה, היות ואיראן איננה מדינה שמפחדת להגיב”. נסראללה הוסיף: “במעשה זה הכניסה עצמה ישראל לסכסוך פנים מול פנים עם איראן, וזאת בשל הערכה מוטעית של ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מתי נראה חרדים בטכניון?
    14/04/2018 22:53
    אחד העם
  1. ובא לציון גואל.