רה”מ: השימוש בנשק כימי מסכן את סוריה • לבני: צריך פעולות נוספות

אריה ריבקינד
|
כ"ט ניסן התשע"ח / 14.04.2018 20:37
ראש הממשלה מחריף את הטון בהתבטאות נגד נשיא סוריה, ומדגיש את התעלמותו מהדין הבין-לאומי ונכונותו לאפשר התבססות איראנית. “המחויבות למאבק בנשק כימי אינה מוגבלת להצהרות”

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (מוצאי שבת) למתקפה האמריקנית על המתקנים הכימיים בסוריה.

בחשבון הטוויטר שלו כתב נתניהו: “לפני שנה הבהרתי שישראל תומכת תמיכה מלאה בהחלטתו של הנשיא טראמפ להתייצב נגד השימוש וההפצה של נשק כימי. נחישותו של הנשיא טראמפ ותמיכתה של ישראל נותרו בעינן. הבוקר, בהובלה אמריקנית, ארצות הברית, צרפת ובריטניה הוכיחו שמחויבותן למאבק בנשק כימי אינה מוגבלת להצהרות בלבד”.

נתניהו גם התייחס לנשיא הסורי: “לנשיא אסד צריך להיות ברור שמאמציו הבלתי אחראיים להשגת נשק להשמדה המונית והשימוש בו, התעלמותו הבוטה מהדין הבינלאומי ונכונותו לאפשר לאיראן ושלוחותיה להתבסס צבאית בסוריה – מסכנים את סוריה”.

ח”כ ציפי לבני אמרה: “צריך לשכנע את הרוסים שלא להשאיר בסוריה את איראן, וצריך לשכנע את ארה”ב שתבצע פעולות נוספות. הטיפול בנשק הכימי והאטומי חשוב – אבל הוא לא הדבר היחיד”.

ח”כ עופר שלח מיש עתיד בירך על התקיפה: “התקיפה של ארה”ב, צרפת בריטניה בסוריה היא תגובה מוצדקת ומתבקשת לאכזריות של בשאר אסד כלפי בני עמו. אבל בניגוד לתקיפה האמריקנית הקודמת, אסור שתישאר בגדר מעשה יחיד. היא צריכה לסמן את חזרתה של הקהילה הבינלאומית, בהובלת ארה”ב, לסוריה ולמזרח התיכון”.

ח״כ איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני, חברת ועדת חוץ ובטחון: “טראמפ בכיוון הנכון, אבל הדרך עדיין ארוכה. שבוע שלם של תופי טם טם בטוויטר ואיומים מרחיקי לכת מסתיימים בתגובה נרפית – בדיפלומטיה יקראו לזה ‘מידתית’, וחסרת אפקטיביות.

“טוב עשו המעצמות שפעלו, טוב שהוכיחו יכולות, אבל אסד עדיין חזק מדי ובטוח בעצמו. הגיבוי הרוסי והאיראני הרבה יותר משמעותי ועוצמתי מאשר הגיבוי של המעצמות לנשים וילדים שנטבחים באכזריות ותאוות דמים. מספיק עם איומים והוצאת כרטיסים צהובים לרודן. הגיעה העת לכרטיס אדום ולכל הפחות לפירוק מיידי של משטר האימים מיכולותיו הלא קונבנציונליות, תוך המשך המאמץ להשאיר את ישראל מחוץ למשוואה.”