“תג מחיר” ו”נקמה” בכפר עקרבא: הוצתה דלת מסגד ורוססו כתובות

בתיעוד מהאירוע בכפר עקרבא, הממוקם סמוך לשכם, נראים שני צעירים שופכים חומר דליק על דלת המסגד - ומציתים אותו • במקום רוססו כתובות "תג מחיר" ו"נקמה" • המשטרה פתחה בחקירה
חיים טוויל
כ"ח ניסן התשע"ח / 13.04.2018 12:05

דלת המסגד ‘סעאדה’ שבדרום הכפר עקרבא הוצתה לפנות בוקר (שישי), ועל הקירות החיצוניים של המסגד רוססו כתובות “תג מחיר” ו”נקמה”. לפי החשד, מדובר בפשע שנאה.

כוחות משטרה בסיוע כוחות צה”ל הגיעו למקום וחוקרי זיהוי פלילי החלו באיסוף ממצאים מהשטח ופתחו בחקירה.

מחקירה ראשונית עולה, כי מספר חשודים הגיעו לפנות בוקר למסגד, שפכו חומר בעירה על דלת הכניסה, הציתו אותה ונגרם נזק לדלת.

בנוסף על הקירות החיצוניים של המסגד נכתב בצבע “נקמה” ו”תג מחיר”.

לפי דיווחים פלסטינים, המציתים הגיעו למקום בסביבות השעה שתיים בלילה. בתיעוד מהאירוע נראים שני צעירים שבאים למסגד, שופכים חומר דליק ומעלים את המקום באש.

אימאם המסגד, שייח’ סאמי סעאדה  סיפר ל’כאן’ כי כשהגיע לפתוח את המסגד, בעשרה לחמש לפנות בוקר, מצא אותו אפוף עשן לאחר שהאש כבר כתבה.

מסגד ליד שכם, תג מחיר

צילום: דוברות המשטרה

“פתחתי את חלונות המסגד כדי שהעשן ייצא. הדלת כולה נשרפה מבפנים ומבחוץ, גם מקרר מים וארון חשמל. הקיר התמלא פיח. השריפה נעצרה בפתח המסגד והאש לא התפשטה פנימה”.

לדבריו, “זהו פשע נגד מקום פולחן המשמש לעבודת האל ולתפילה. הדעה הרווחת בכפר היא שמתנחלים עומדים מאחורי המעשה. למרות שאין עדי ראייה לאירוע, ראינו במצלמות המסגד כיצד מגיעים שניים, בסביבות השעה שתיים בלילה, שמים ליד הדלת חומר דליק ומבעירים זאת. הם זוהו כמתנחלים גם בשל הביגוד שלהם וגם משום שלאחד מהם היה מגן דוד על התיק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות