משאל מומחים קבע: ברק הוא ראש הממשלה הכי גרוע בתולדות ישראל

אריה ריבקינד
|
כ"ח ניסן התשע"ח / 13.04.2018 11:51
אתר ‘מאקו’ ביקש מעשרות מומחים לחלק, לקראת יום העצמאות ה-70, ציונים לראשי ממשלות ישראל – ולקבוע אחת ולתמיד: מי מהם היה הטוב מכולם?

בפרויקט מיוחד של אתר מאקו, לרגל יום העצמאות ה-70, התבקשו עשרות מומחים לחלק ציונים לראשי ממשלות ישראל ולקבוע אחת ולתמיד – מי מהם היה הטוב מכולם.

ובכן, כבר כעת ניתן לגלות את מה שידוע כבר מזמן: אהוד ברק , שלא סיים אפילו שנתיים בתפקיד,  הוכיח כי די היה בכהונה הקצרה בתולדות ישראל  כדי לקבוע: מדובר בראש הממשלה הגרוע בתולדות המדינה.

הקביעה הזו נסמכת על ממצאיו של משאל מיוחד, במסגרתו התבקשו עשרות אנשי אקדמיה ועיתונאים בכירים לדרג את 12 ראשי הממשלה של ישראל.

כל ראש ממשלה זכה להערכה מספרית בעשר קטגוריות ולציון משוקלל – וכך התברר שהרמטכ”ל לשעבר,  שכיהן בסך הכל 610 ימים, הוא גם הגרוע שבמנהיגים. גולדה מאיר, אגב, נמלטה מהתואר הזה בעור שיניה.

בנימין נתניהו, ראש הממשלה, מתגלה בסקר כאחד מראשי הממשלה הכלכליים הטובים שהיו. מנגד, מי שנתפס בציבור ובתקשורת כ’קוסם’ פוליטי לא זוכה להערכה יוצאת דופן בזכות מנהיגותו הפוליטית.

במשאל  הוא אמנם עוקף את יריביו האחרונים – אהוד ברק ואהוד אולמרט, אך נמצא מאחורי קודמיו – יצחק רבין, מנחם בגין ואריאל שרון.

דירוג ראשי הממשלה של ישראל” יפורסם ביום רביעי במגזין יום העצמאות של מאקו.