בשורה בברלין: ישונה החוק המתיר קבורה רק כעבור 48 שעות מהפטירה

מטרת החוק, שנחקק לפני כ-150 שנה, לוודא באופן סופי שאכן הייתה פטירה • אבל למרות שאמצעי קביעת המוות שוכללו, החוק נותר • כעת התבשר רבה של ברלין: התקבלה החלטה לשינוי, כדי להקל על היהודים
נתן פרל
כ"ח ניסן התשע"ח / 13.04.2018 01:57

בברלין שבגרמניה קיים חוק שמאפשר לקבור אדם שהלך לעולמו רק כעבור ארבעים ושמונה שעות. מטרת החוק, שנחקק לפני כ-150 שנה, לוודא באופן סופי שאכן הייתה פטירה.

השנים חלפו ואמצעי קביעת המוות שוכללו, אבל החוק המיושן עדיין נשאר בספר החוקים הגרמני.

החוק המדובר מהווה כאב ראש גדול ליהודי ברלין, היות והוא נוגד את ההלכה היהודית, המורה שלא לעכב את קבורת אדם שהלך לעולמו.

לפני חמש שנים החל רבה של הקהילה היהודית בברלין, הגאון רבי יהודה טייכטל, בפעילות מאחורי הקלעים בכדי להביא לשינוי החוק. בשיאה של הפעילות, נפגש עם שר הבריאות מריו צי’ה, שמשרדו אחראי גם על תחום הקבורה בברלין.

“הסברנו לו עד כמה החוק בעייתי מאוד לקהילה היהודית והוא האזין בקשב רב”, מספר הרב טייכטל. “בסיום הפגישה אמר השר שיבדוק את העניין עם צוות משרדו, שכן שינוי חוק דורש הליך פוליטי ומשפטי מורכב”.

השבוע קיבל הרב טייכטל עדכון מסגן שר הבריאות של ברלין, בוריס וולטר, כי התקבלה החלטה לשינוי החוק. “סגן השר אמר לי שההליך יוצא לדרך בכדי לבוא לקראת הקהילה היהודית, היות והם מבינים את החשיבות. יש להליך הזה תמיכה מהמפלגות השונות ובזמן הקרוב זה יעבור בדרגים המשפטיים עד לאישור סופי במליאה”.

לדברי הרב טייכטל, מדובר בהליך שאמור לקחת חודשים ספורים. “להחלטה הזו תהיה משמעות גדולה לחיים היהודיים בברלין והשפעה גם בערים הנוספות בגרמניה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות