ינון מגל: עשו לי לינץ שלא היו הרבה כמוהו, הייתה נבזות, רשעות לשמה

אריה ריבקינד
|
כ"ח ניסן התשע"ח / 13.04.2018 01:58
ח”כ לשעבר ינון מגל, התארח אמש בתכנית ‘כולם ב-20’ עם בועז גולן והתייחס בהרחבה לפרישתו מהכנסת • “היה לי ברור שאני מושך הרבה מאוד אש ושאני אחטוף על זה. לא תיארתי לעצמי שזה יהיה כזה דבר. אבל בסופו של דבר, שילמתי מחיר מאד מאד יקר”

חבר הכנסת לשעבר ינון מגל, התארח אמש (חמישי)  בתוכנית ‘כולם ב-20’ עם בועז גולן בערוץ 20 והתייחס בהרחבה לפרשת התפטרותו מהכנסת.

“הייתה לי תמיכה מדהימה מהימין. אני חושב שבימין יש משהו שכשמישהו נופל נותנים לו יד ולא דורכים עליו, שזה דבר מדהים והייתה לי תמיכה מדהימה”, אמר הח”כ לשעבר מהבית היהודי.

“אני לא חושב שיצאתי פראייר. עשו לי לינץ שלא היו הרבה כמוהו בממוקדות שלו, באכזריות שלו, ברשעות שלו ואני הרגשתי שזה קצת חסר טעם שאני אשאר בתוך הטינופת הזאת, במיוחד כשיש אישה בבית וילדים זו סיטואציה מורכבת.

“עשו מזה הרבה יותר ממה שהיה באמת.  כלומר, באמת זאת הייתה רשעות לשמה, זאת הייתה נבזות. אין מה להצטער על דברים שקרו, כלומר מה שהיה – היה. אני לא מצטער על זה, היה לי את הפסק זמן הזה, הייתי עם המשפחה, הייתי עם הבית, זה היה דבר נפלא ובעזרת השם נראה מה יקרה (…)”.

מגל המשיך: “בסוף, אני שילמתי מחיר מאד יקר, בכניסה שלי לפוליטיקה. אני לא רציתי ללכת לפוליטיקה, אני נכנסתי לפוליטיקה ורכבתי על הסוס הזה והיה לי ברור שאני מושך הרבה מאוד אש ושאני אחטוף על זה. לא תיארתי לעצמי שזה יהיה כזה דבר. אבל בסופו של דבר, שילמתי מחיר מאד מאד יקר”.

העורך לשעבר של אתר וואלה ציין: “זה היה יכול להיגמר גם הרבה יותר גרוע, כי אם הייתה לי אישה פחות תותחית אז יכול להיות מצב שהערב לא הייתי רואה את הילדים שלי בבית. זה לא צחוק, זה דבר מאד רציני וזה לא פשוט, מחירים מאד גבוהים ואני שילמתי כבר מחירים מאד גבוהים.

“עכשיו, הכתם הזה הוא כתם. כלומר, לא משנה מה יהיה. בסוף, בתוך הפוליטיקה, אתה משלם מחירים. גם מימין וגם משמאל. אין פה צד צדיק וצד מלוכלך. כולם זורקים בוץ אחד על השני, ואם אתה היום נכנס לפוליטיקה אתה כאילו שם צלב על הגב שלך וקדימה תתחילו לירות בי. זה עסק שהוא לא פשוט. תמיד יהיו טוקבקים ותמיד יהיו דברים…”

לדבריו, “האכזריות של השמאל היא גדולה מאד.  לכאורה, הימין הוא האלים, לכאורה הימין הוא הבעייתי… האכזריות של השמאל היא גדולה מאד וזה מחיר יקר. אני אומר באופן אמיתי: זה מחיר שבן אדם שיש לו אישה ויש לו ילדים, ויש לו משפחה, אמא ואחים וחברים. שילמתי מחיר יקר, זה לא דבר פשוט.

“אני כן חייב להגיד לך שיש פה גם שיקול של שליחות. בסוף כשאני עושה את הדברים, חוץ מעניין של אגו שכל בן אדם רוצה להצליח ולהתקדם ולהשפיע וכו’, ואני לא מלאך, כן? אני גם בן אדם. אבל  יש פה כמובן גם מימד של שליחות וזה עומד אחד מול השני”.