הפוסטר שהציג החרדים כסחטנים הוסר • האוניברסיטה: “מצטערים”

אליעזר היון
|
כ"ח ניסן התשע"ח / 12.04.2018 22:06
הפוסטר הפוגעני בו הוצגה תמונה של המון חרדי, תחת הכותרת ‘בלאעק פרעידיי’ – הוסר מהאתר והתערוכה של אוניברסיטת ת”א • האוניברסיטה: “העבודה אינה מבטאת בשום אופן את עמדת האוניברסיטה. אנו מצטערים על עגמת הנפש” • “שמחים וגאים על הצלחתנו לקלוט חרדים ללימודים”

בעקבות חשיפת אתר חרדים 10, אוניברסיטת תל-אביב הודיעה הערב (חמישי) על הסרת הפוסטר הפוגעני מאתרה הרשמי ומהתערוכה בה הוצג.

בפוסטר,  אותו יצר יוסי פפר, סטודנט בחוג לתקשורת באוניברסיטת תל-אביב, הוצגה תמונה סטריאוטיפית של המון חרדי – ומתחת לכותרת ‘בלאעק פראעידיי’, נכתב: ‘אנחנו כבר יודעים, מועדון ההנחות הגדול במדינה’ –

ואז פורטו ההנחות:

“הנחות בארנונה, הקלות בשוק העבודה, תכנית לימוד חדשנית, השגחה צמודה, פטור מחובות אזרחיות, שלל מענקים מפנקים, עוד ועוד”.

לאמור, החרדים הסחטנים מבצעים את יום שישי הגדול של הקניות, לא ממלאים את חובותיהם האזרחיות ונהנים משלל ההטבות – רק שהפראיירים הם אנחנו, החילונים.

להשלמת האפקט בחר הסטודנט להציג את סמלי הכשרות המפורסמים כמו בד”ץ העדה החרדית, בד”ץ בית יוסף, כשרות הרב לנדא, בד”ץ חת”ם סופר, ובד”ץ מחזיקי הדת.

הסטודנט הבהיר בשיחה עם חרדים 10 כי לא התכוון כלל לפגוע, וכי התמונה נשלחה רק לצוות קורס. לדבריו, האוניברסיטה היא שבחרה לפרסם את התמונה בתערוכה וכתמונה בולטת באתר הרשמי.

מיד לאחר פניית אתר חרדים 10, הסירה האוניברסיטה את התמונה הפוגענית – ושיגרה את ההודעה הבאה:

“העבודה הנ”ל פורסמה במסגרת פוסטרים שהכינו סטודנטים. היא אינה מבטאת בשום אופן את עמדת האוניברסיטה ואנו מצרים על כך.

“מייד עם קבלת פנייתך, הוסר הפוסטר מהאתר. האוניברסיטה פועלת לשלב סטודנטים חרדים במסגרתה ומשקיעה רבות כדי לסייע בקליטתם”.

בטעם הנהלת האוניברסיטה הוסיפו ואמרו: “ראש החוג וראש בית הספר עודכנו ומצטערים על עוגמת הנפש. היום נערך כנס עם תלמידים חרדים המיועדים ללמוד בפקולטה, והבענו התנצלות גם לפניהם, והסברנו שאנו שמחים וגאים על הצלחתנו לקלוט חרדים ללמודים אצלנו. נעשה הכל כדי שדבר מעין זה לא יחזור על עצמו”.

העמוד באתר האוניברסיטה לאחר שהפוסטר הוסר: 

0