יהדות התורה התכנסה לדון על חוק הגיוס: נעקוב מקרוב על ההתקדמות

אריה ריבקינד
|
כ"ו ניסן התשע"ח / 11.04.2018 16:48
סיעת יהדות התורה התכנסה היום לדיון בהמשך חקיקת ‘חוק הגיוס’ – והחליטה: “עם תחילת כנס הקיץ יימשך המתווה שסוכם בסוף כנס החורף בנושא והוא יקודם לפי לוח הזמנים שנקבע”

מחממים מנועים לקראת העימותים במושב הקיץ: סיעת יהדות התורה התכנסה היום (רביעי) לדיון בהמשך חקיקת ‘חוק הגיוס’ – הסדר מעמדם של לומדי התורה, שהועבר בקריאה טרומית בסוף מושב החורף של הכנסת.

לפי הודעת הסיעה, “הסיעה החליטה כי עם תחילת כנס הקיץ יימשך המתווה שסוכם בסוף כנס החורף בנושא והוא יקודם לפי לוח הזמנים שנקבע”.

בהודעה נאמר עוד, כי “סיעת יהדות התורה תתכנס על מנת לעקוב מקרוב אחר התקדמות הנושא”.

כפי שדווח בחרדים 10, חוק הגיוס של ח”כ יואב בן צור אושר בסוף מושב החורף במליאת הכנסת בקריאה טרומית ברוב של 59 תומכים מול 38 מתנגדים.

בהתאם למתווה הפשרה שהושג בין כל סיעות הקואליציה, חברי סיעת ישראל ביתנו התנגדו לחוק, כולל השרה סופה לנדבר.

החוק הובא להצבעה לאחר שוועדת השרים לחקיקה החליטה פה אחד על חופש הצבעה סיעתי – כאשר כל מפלגה תצביע בהתאם להחלטת יושב ראש המפלגה – לגבי חוק הגיוס.

על פי ההחלטה, לאחר אישור החוק בקריאה טרומית, הליך החקיקה יימשך – לאחר הבאת הצעת חוק ממשלתית של משרד הביטחון, בהסכמת כל סיעות הקואליציה ובתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה.

לפי המתווה שסוכם אז, “עם תחילת מושב הקיץ יגיש שר הביטחון לוועדת השרים לחקיקה הצעת חוק ממשלתית לעניין הגיוס בהתאם להמלצת הוועדה שהתקיימה במשרד הביטחון, ולא יאוחר מארבעה שבועות אחר תחילת המושב.

“לאחר שההצעה תאושר בוועדת השרים לחקיקה ותעבור קריאה ראשונה בכנסת היא תמוזג עם הצעת חוק של חבר הכנסת בן צור לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

“הנוסח לקריאה שניה ושלישית יגובש בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה”.