רופא השיניים תירץ לחוקרי המס: “שכחתי לרשום ואין לי מה להוסיף”

שייע קליין
|
כ"ו ניסן התשע"ח / 11.04.2018 16:34
במבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בירושלים רבתי, אשר כלל 229 ביקורות, עלה כי בקרב 8% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין • ואלה התירוצים

במרפאת שיניים גילו חוקרי מס הכנסה כי לא נרשמו הכנסות בסך כולל של 64,550 שקלים. ומה טען רופא השיניים בתוקף? “שכחתי לרשום ואין לי עוד מה להוסיף!”

המקרה ארע השבוע בעת מבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בירושלים רבתי, אשר כלל 229 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 8% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

למבצע, שנוהל בראשות פקיד השומה ירושלים 3, נבחרו בתי עסק בתחום המסחר, השירותים והמקצועות החופשיים.

בחנות למכירת מכשירים סלולריים מצאו המבקרים במהלך ספירת הקופה שני צ’קים שקיבל בעל העסק. מבדיקת סרט הקופה הרושמת לא נמצא רישום להכנסות הללו בסך כולל של 1,830 שקלים וכן הסתבר כי בעסק מתקבלות הזמנות לתיקוני מכשירים סלולריים ללא רישום ותיעוד כלשהו.

בעל העסק בחר בתשובה מפורטת ומנומקת: “התיקונים נרשמים על גבי נייר וכאשר הלקוחות משלמים נרשמים התקבולים בקופה הרושמת והנייר נזרק”.

לגבי אי רישום התקבולים הוסיף: “שני הצ’קים שהתקבלו היו אמורים להיות מוחלפים בכסף מזומן וכאשר יוחלפו נרשום את התקבולים בקופה”.

במסגרת ביקורת שנערכה אצל סוכן ביטוח, ביקשו מבקרי מס הכנסה מבעל העסק להמציא לעיונם את תדפיסי הבנק. בבדיקת התדפיסים נמצא כי בעסק התקבלו עמלות מחברות ביטוח בגין עסקאות ביטוח שבוצעו בעסק בחודש מרץ בסך כולל 8,250 שקלים, שלא נרשמו בספרי החשבונות. סוכן הביטוח טען: “עדיין לא הוצאו חשבוניות מס וקבלות, רק בסוף חודש אפריל תוציא הפקידה חשבוניות”.

בביקורות שנערכו באותו היום בשוק מחנה יהודה בירושלים נמצא כי בחנות ירקות ובחנות למכירת חמוצים לא נוהלו כלל ספרי חשבונות ולא נרשמו ההכנסות. בעלי העסקים יוזמנו לחקירה במשרדי מס הכנסה.

כמו כן, בשלושה עסקים נוספים למכירת פירות וירקות, נמצא כי בעלי העסק אמנם מנהלים קופה רושמת, אך לא רושמים את הכנסותיהם.

במסעדה נמצא כי לא נרשמו הכנסות מלקוחות שונים בסך כולל של 1,632 שקלים , ששולמו באשראי בגין ארוחות במסעדה.

המסעדן הדחיין טען: “בסוף היום אני עושה סיכום סופי של האשראי ואני מחבר אותו לסיכום הסופי של התקבולים האחרים מהקופה הרושמת”…

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.