עיתונאי מ’הארץ’ עתר לבג”ץ נגד נתניהו: אל תתנו לו להדליק משואה בטקס

אריה ריבקינד
|
כ"ו ניסן התשע"ח / 11.04.2018 16:11
העיתונאי אורי משגב, איש שמאל, טוען כי ראש הממשלה לא יכול להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות, משום שההחלטה נעשתה תוך עקיפה מוחלטת של הגוף המוסמך • “למנוע הפרה מוחלטת של הכללים והתקנות” • בג”ץ הורה למדינה למסור תגובה

בג”ץ הורה היום (רביעי) למדינה למסור תגובה מקדמית עד ליום ראשון לעתירה שהגיש העיתונאי אורי משגב מעיתון ‘הארץ’, בדרישה לבטל את ההחלטה לאפשר לראש הממשלה בנימין נתניהו להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות לפתיחת יום העצמאות ה-70 לישראל.

משגב, איש שמאל, עתר לבג”ץ נגד החלטת ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים ולפיה ראש הממשלה נתניהו ידליק את המשואה ה-13 בטקס.

משגב טוען, כי מדובר בהחלטה שאינה חוקית וכי נתניהו אינו רשאי להדליק משואה בטקס הממלכתי.

בעתירתו ביקש מבג”ץ להוציא בדחיפות צו על תנאי “כדי למנוע הפרה מוחלטת של הכללים והתקנות שנקבעו בהחלטת ממשלת ישראל בנושא ושעל קיומם הוקפד עד כה במסגרת הטקס”.

לדברי משגב, ההחלטה לאפשר לנתניהו להדליק משואה נעשתה תוך עקיפה מוחלטת של הגוף המוסמך על ידי המדינה לדון בזהותם של מועמדים להדלקת המשואות, ”הוועדה הציבורית המייעצת להמלצה על מועמדים להדלקת משואות”.

“הנני עותר לבית המשפט כאזרח פרטי, החרד לדמותה של ישראל כמדינת חוק וסדר דמוקרטית”, נאמר בעתירה. ”בעשותי כן, אני ממלא תפקיד של עותר ציבורי, המייצג אינטרס ציבורי ראשון במעלה ומבטא את קולם הדומם של רבים מאזרחי ישראל ערב חגיגות ה-70 לקיומה”.

משגב הוסיף: ”אני מבקש לאפשר לבית המשפט בשבתו כבג”צ למלא את ייעודו הטהור והבסיסי ביותר – היכל הצדק, שדלתו פתוחה בפני כל. מסיבה זו גם בחרתי לכתוב את העתירה בעצמי, ולבוא בשערי בית המשפט כשאינני מיוצג בידי עורך דין”.