כחלון נעדר מישיבת הקואליציה • השר בנט התעמת עם רה”מ והשרים

ראש הממשלה הודיע לראשי הקואליציה כי הוא תומך בהצעה של פסקת התגברות מורחבת, על מנת לקדם את חוק המסתננים החדש • יו"ר הבית היהודי תקף: הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים" • כחלון נעדר מהישיבה לאחר שהבהיר כי יסכים רק לפסקת התגברות מצומצמת
אריה ריבקינד
כ"ו ניסן התשע"ח / 11.04.2018 14:18

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע היום (רביעי) לראשי סיעות הקואליציה, כי הוא תומך בפסקת התגברות מורחבת ומתכוון לקדם לאלתר חקיקה בנושא – על רקע ביטול ‘מתווה המסתננים’ עם האו”ם, והניסיונות לקדם את חוק המסתננים החדש.

שר האוצר משה כחלון, נעדר מהישיבה, לאחר שהבהיר בראיון לחדשות הערב בכאן 11 כי יסכים לפסקת התגברות בגרסה מצומצמת בלבד. גורמים בסביבת כחלון אמרו כי הוא שוחח עם ראש לשכת ראש הממשלה והעביר לו את עמדתו בנושא המסתננים. כחלון חזר והדגיש כי מפלגת כולנו תתמוך בפסקת התגברות נקודתית לטובת טיפול דחוף בנושא המסתננים.

במהלך הישיבה התפתח עימות בין השר נפתלי בנט ליתר השרים, לאחר שבנט הציע לקדם כבר היום את פסקת ההתגברות הרחבה, שתאפשר לכנסת לאשר חוקים שנפסלו בבג”ץ.

לפי דיווח בערוץ 7, בנט אמר לשרים ולראש הממשלהו: “בואו נכנס ועדת שרים לחקיקה כבר היום אחר הצהריים כדי לאשר את פסקת ההתגברות הרחבה. הגיע הזמן לעבור ממילים למעשים”.

ראש הממשלה סירב ואמר כי הוא מעדיף את פסקת ההתגברות ב’מודל הבריטי’ שתמנע מבית המשפט העליון אפשרות לפסול חוקים של הכנסת.

בנט הגיב: “היו המון שנים, הגיעה העת להכריע. אני חושש שאם לא נהיה נחושים זה יהיה מסר שגוי למסתננים ולעולם”.

אריה דרעי העיר: “זה יכול לפגוע במענה של בג״ץ בעניין אוגנדה”.

בנט השיב:”זה לא שווה כי זה יקרוס, פסקת ההתגברות היא הפתרון”.

ראש הממשלה הגיב: “נכון”.

השר יריב לוין: “בואו נקדם את המודל הבריטי – אי יכולת של בית המשפט לפסול חוקים”.

בנט שאל: “יש לכם הצעה כזו כרגע?” יריב לוין ונתניהו השיבו בשלילה.

בנט: “אז בואו נכנס היום ועדת שרים לחקיקה ונעביר פסקת התגברות. אם לא היום – לכו תדעו מתי כן. אם תהיה הצעה בריטית – מראש אני מודיע שאתמוך”.

בשלב זה, ראש הממשלה הטיל וטו וסירב לכנס את ועדת שרים לחקיקה.

גורם המקורב לנתניהו הציג בפני ערוץ 7 גרסה אחרת: ”בנט היה לחוץ לאשר היום את הצעת החוק שלו. כששמע מיריב לוין שיש הצעת חוק נרחבת יותר וחזקה יותר, הוא עצר. כל ראשי המפלגות הסכימו ש’המודל הבריטי’ שראש הממשלה מציע משמעותי יותר מהצעת החוק של סמוטריץ’, כולל סמוטריץ’ עצמו שאמר ליריב לוין הבוקר שההצעה שלו ‘בעייתית'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות