אחרי המבוכה הגדולה: דרעי בודק איך ראש העיר דבלין נכנס לישראל

גלעד ארדן ואריה דרעי הכריזו על צו האוסר את כניסתו לישראל של ראש העיר דבלין, בגין תמיכתו בארגוני החרם על ישראל - אבל אז התברר: הוא כבר הצליח להיכנס • האם זה קרה בגלל שגיאה באיות שמו? • דרעי "הבדיקה מחויבת כדי למנוע תקלות כאלה בעתיד ולהפיק לקחים ממה שקרה"
אריה ריבקינד
כ"ו ניסן התשע"ח / 11.04.2018 10:19

שר הפנים, אריה דרעי, מינה הבוקר (רביעי) את מנכ”ל משרד הפנים, מרדכי כהן, לבדוק את הדרך שבה הצליח אתמול מישל מק דונצ’ה, ראש עיריית דבלין – בירת אירלנד, להיכנס לישראל, למרות צו איסור כניסה שהוצא נגדו.

במשרד לנושאים אסטרטגיים, האמונים על גיבוש ההמלצות למשרד הפנים, ניסו למנוע את כניסתו של מק דונצ’ה על רקע פעילות עקבית שלו לקידום חרמות כנגד ישראל, זאת תוך שיתוף פעולה עם אחד מארגוני החרמות הרדיקאליים ביותר בעולם.

“הבדיקה מחויבת כדי למנוע תקלות כאלה בעתיד ולהפיק לקחים ממה שקרה”, אמר דרעי. “בכל מקרה, עם יציאתו של ראש עיריית דבלין מהארץ ולאור פעילותו נגד ישראל, הוריתי למסור לו מכתב שבו ייאסר עליו להיכנס בעתיד לשטחי ישראל”.

אמש, שעה קלה אחרי שאריה דרעי וגלעד ארדן הכריזו על דבר ההחלטה על הצו, גרם להם ראש העיר – שהוזמן כאורח הרשות הפלסטינית לכנס ברמאללה – למבוכה גדולה, כאשר צייץ בחשבון הטוויטר שלו שהוא “ברמאללה ומתכונן לכנס מחר”.

תחילה נטען במשרד הפנים כי נפלה טעות באיות שמו של מק דונצ’ה, אך לדברי גורמים המעורים בנושא, הוא ככל הנראה הצליח להיכנס לישראל לפני שאריה דרעי חתם על הצו בשעה 20:00 אתמול.

בהודעה לתקשורת אתמול אמר דרעי, כי “ראש עיריית דבלין פועל בכל דרך אפשרית נגד ישראל. הוא יזם גינויים נגדנו והוביל החלטה ב-9 באפריל לגרש את השגריר שלנו באירלנד. כעת הוא רוצה להיכנס לשטחי הרשות הפלסטינית כדי להמשיך להסית ולפגוע בישראל. הוריתי למנוע את כניסתו כדי לא לאפשר לו לפגוע במדינה. אמשיך להפעיל את סמכותי נגד כל מי שינסה לפגוע במדינת ישראל, כולל אנשי ציבור בכירים”.

גם השר ארדן התרברב לפני שהתברר כי ראש העיר הצליח לחמוק פנימה: “המדיניות שקבעתי ברורה: מי שפועל באופן עקבי להחרמת ישראל –לא ייכנס לכאן. כללי המשחק השתנו, ומדינת ישראל לא תבליג אל מול מי שמנסה לפגוע בה”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות