הודיעו שמנעו את כניסת ראש העיר דאבלין, אבל אז הוא צייץ מרמאללה

השרים גלעד ארדן ואריה דרעי הכריזו כי אסרו על כניסתו לישראל של ראש עיריית דבלין, בגין תמיכתו בחרם נגד ישראל • אלא שלמרבה המבוכה, בגלל בילבול בשם הוא נכנס לישראל דרך נתב"ג - והגיע לרמאללה
אריה ריבקינד
כ"ו ניסן התשע"ח / 11.04.2018 01:05

משרד הפנים הוציא אתמול (שלישי) צו האוסר את כניסתו לישראל של מישל מק דונצ’ה, ראש עיריית דאבלין – בירת אירלנד.

אלא ששעה קלה אחרי שאריה דרעי פרסם את דבר ההחלטה, ראש העיר – שהוזמן כאורח הרשות הפלסטינית לכנס ברמאללה – צייץ בחשבון הטוויטר שלו שהוא “ברמאללה ומתכונן לכנס מחר”.

ככל הנראה בגלל בלבול בשמו, ראש העיר נחת בנתב״ג, נכנס לישראל ואף הגיע לרמאללה, שם הוא שוהה כעת.

בלשכתו של השר דרעי אמרו על התקלה, כי הם “בודקים את הנושא’.

לפני שהתברר כי ראש העיר הצליח לחמוק פנימה, אמר השר ארדן: “המדיניות שקבעתי ברורה: מי שפועל באופן עקבי להחרמת ישראל –לא ייכנס לכאן. כללי המשחק השתנו, ומדינת ישראל לא תבליג אל מול מי שמנסה לפגוע בה”.

במשרד לנושאים אסטרטגיים, האמונים על גיבוש ההמלצות למשרד הפנים, ניסו למנוע את כניסתו של מק דונצ’ה על רקע פעילות עקבית שלו לקידום חרמות כנגד ישראל, זאת תוך שיתוף פעולה עם אחד מארגוני החרמות הרדיקאליים ביותר בעולם – Ireland Palestine Solidarity Campaign.

ארגון IPSC מקדם חרמות על ישראל כמעט בכל תחום אפשרי: החל מחרם על תעשיית היהלומים הישראלית ועד להחרמת תוצרת חקלאית.

הארגון מספק לתומכיו מדריך לזיהוי מוצרים מישראל, וקורא להם לא רק להימנע מצריכתם, אלא גם לפעול להסרתם מן המדפים באירלנד. הארגון קורא גם להחרים מוצרים של חברות ישראליות ובינלאומיות הפועלות בישראל, ופועל מול גורמי ממשל אירים בקריאה להפסיק את סחר הנשק עם ישראל ולהטיל אמברגו על ישראל בתחום זה. עוד פעיל הארגון גם בעידוד חרם תרבותי כנגד ישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות