הממשלה נגד בג”ץ: נתניהו מתכנן ‘פסקת התגברות’ על כמה חוקים

אחרי משבר 'מתווה המסתננים' הסכימו ראשי הקואליציה לחוקק את פסקת התגברות - אבל כעת ראש הממשלה הולך יותר רחוק • לפי חדשות 2, נתניהו יציע להחיל את פסקת ההתגברות לא רק על המסתננים אלא על חוקים נוספים • כחלון הערב ב'כאן': "פסקת ההתגברות לא פוגעת בבג"ץ"
אריה ריבקינד
כ"ו ניסן התשע"ח / 10.04.2018 21:06

כל ראשי סיעות הקואליציה אמנם הסכימו לחוקק את פסקת ההתגברות שתאפשר לכנסת לחוקק פעם נוספת את חוק המסתננים – אבל כעת נתניהו מנסה להעביר את החוק בגרסה מורחבת יותר, כך שיחול על חוקים נוספים. כך דווח הערב (שלישי) עמית סגל בחדשות 2.

נתניהו אמנם הנחה את השר יריב לוין לגבש טיוטת חוק בעקבות משבר ‘מתווה המסתננים’, אולם נראה כי הצעת החוק שתידון תהיה רחבה יותר ותתייחס בכלליות ליחס שבין החקיקה בכנסת לבג”ץ.

בשבוע שעבר הצהיר שר האוצר משה כחלון, כי הוא מסכים להוסיף את פסקת ההתגברות לחוק המסתננים – לאחר שבשנים האחרונות התנגד לכל פגיעה בבג”ץ. אולם, כחלון ככל הנראה התכוון רק לחוק המסתננים ולא הסכים שפסקה מסוג זה תוכנס גם לחוקים נוספים.

בראיון שהעניק שר האוצר לחדשות הערב ב’כאן – הוא אמר: “אני לא רואה פגיעה בבג”ץ כשמדובר בנושא המסתננים. האנשים האלה נכנסו בצורה בלתי חוקית והם צריכים לקבל מענה”.

לפי חדשות 2, מאחורי הרצון של ראש הממשלה נתניהו להחיל את פסקת ההתגברות גם על חוקים נוספים, עומד בעיקר הניסיון של ראש הממשלה “לתקן” את הנזקים שנגרמו לו בעקבות פרשת ביטול ‘מתווה המסתננים’ עם האו”ם.

השר בנט אמר הערב בתגובה: “אני מברך את ראש הממשלה על היענותו לחוקק את פיסקת ההתגברות ולהעביר את חוק המסתננים. אני מצפה לקידום מהיר מאד. זהו החוק החשוב ביותר מזה 20 שנה. ניתן כבר מחר להעביר בממשלה – ועדת שרים, ואני בטוח שההבטחה שלו תלווה במעשים נחושים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה יהיה פשוט חלום אם זה יתגשם
    11/04/2018 02:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חיכינו יותר מ-20 שנה מאז חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.
    הכוח יחזור למחוקק, לריבון שהוא העם ששולח את נציגיו לכנסת!
    הלוואי!