השר ארדן: “מה לא בסדר בסרטון?” • בנט: לשבת בת”א ולגנות לוחמים?

השר גלעד ארדן :"אנשי שמאל עוזרים לדה-לגיטימציה של ישראל" • השר נפתלי בנט: "אני מסרב לגנות את חיילי צה"ל בסרטון. לשבת בתל אביב ולגנות לוחמים זה לא רציני. אני מגבה את כל חיילי צה"ל" • צה"ל איתרו ותחקרו את החייל שצילם‎: מדובר באירוע שהתרחש לפני כארבעה חודשים
אריה ריבקינד
כ"ה ניסן התשע"ח / 10.04.2018 10:16

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, התייחס הבוקר (שלישי) לסרטון שהתפרסם אתמול, בו מתועד חייל צה”ל יורה בפלסטיני שהתקרב לגדר המערכת ברצועת עזה – לקול קריאות שמחה של חבריו.

בראיון שהעניק לתוכנית קלמן-ליברמן בכאן רשת ב’, אמר השר ארדן: “אני לא מצליח להבין מה לא בסדר בסרטון. לשבת בתל אביב ולקבוע שהחיילים שגו – זה לא לגיטימי”.

ארדן הוסיף: “הגענו למצב של טירוף והזיה. מה שחשבתי על הסרטון זה שאנחנו מדינה משונה, שלוקחת סרטונים משדה קרב שמתנהל ברמה היומיומית מול ארגון טרור, ומנסה להסיק מסקנות מאירוע נקודתי של חיילים בגדר המערכת”.

השר המשיך: “אני חושב שעושים מהסרטון הזה הרבה מעבר למה שהוא. על מה כל המהומה? שחיילים שמחים על פגיעה באדם שנחשב למחבל כי הוא נמצא ליד הגדר? אנשי שמאל בישראל לוקחים את הסרטון הזה ועוזרים לדה-לגיטמיציה”.

גם יו”ר ‘הבית היהודי’, שר החינוך נפתלי בנט, סירב לגנות את התנהלות החיילים, כפי שעלתה מסרטון הצלף. בראיון שהעניק לאפי טריגר בגלי צה”ל – אמר השר בנט: “אני מסרב לגנות את חיילי צה”ל בסרטון. לשבת בתל אביב ולגנות לוחמים זה לא רציני. אני מגבה את כל חיילי צה”ל”.

על שאלת המראיין אם דברי ההתלהבות של החייל המצלם את האירוע לאחר הירי אינם מטרידים אותו כשר חינוך, השיב בנט: “כל מי שהיה אי פעם בשדה יודע שלשבת בת”א ובאולפנים ולשפוט לפי התבטאויות את חיילי צה”ל ואם זה נשמע יפה או לא יפה זה לא דבר רציני. מתחילים לשפוט חיילים לפי איכות השיח שלהם?”.

השר הוסיף: “אנחנו שולחים חיילים להגן עלינו. זה לא קל. אתם נמצא בעמדה ימים רבים אל מול אנשים שמנסים להיכנס לישראל, שמניחים מטענים על הגדר ומפוצצים חיילי צה”ל, אז עם כל הכבוד לשבת ולהגיד אם ההתבטאות לא אלגנטית זה לא רציני. אנחנו נשפוט אותם בבית הדין של התקשורת? אני קודם כל מגבה את חיילי צה”ל”.

גם שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, התייחס לסרטון בראיון לתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב’: “זה ברור שסרטון כזה לא צריך להתקיים. גם כך מלאכת ההסברה של ישראל היא קשה, אבל אני מציע לכולם שלא לחזור על הטעויות שעשה שר הביטחון לשעבר משה יעלון, שהאשים את אלאור אזריה לפני בדיקה של הצבא”. אקוניס הוסיף: “פלסטיני עזתי שמתקרב לגדר, הוא איננו אזרח תמים”.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ פרסם הודעה בה הוא מגבה את החיילים המצולמים בסרטון. “במלחמה אל מול אויב אכזרי שרוצה להשמיד אותי”, כתב סמוטריץ’. “אני מעדיף חיילים שיורים וצוחקים מכאלה שיורים ובוכים ובסוף גם לא יורים. כמובן אם וכאשר הירי מוצדק מבצעית. האמון הבסיסי שלי בחיילי צה”ל גורם לי להניח עד שלא יוכח אחרת שהירי מוצדק”.

הסרטון המדובר, שהופץ בווטסאפ, צולם מבעד למשקפת ירי, ובו נשמע חייל צועק לאחר הירי בפלסטיני: “יש! איזה סרטון”.

בצה”ל החלו לתחקר את האירוע שאירע לפני מספר חודשים. החייל שייך לכוח גולני וצולם על ידי חייל שעמד בסמוך לחייל היורה, בעת שביצעו פעילות מבצעית בגבול הרצועה.

כמו כן עלה מהתחקיר הראשוני,  כי מדובר באירוע שהתרחש לפני כארבעה חודשים, בחודש דצמבר האחרון, ולא באירועי הגדר של הימים האחרונים.

כמו כן הוברר כי הפלשתיני שנורה לא נהרג מהירי.

מצה”ל נמסר כי התחקיר המבצעי יושלם בזמן הקרוב ויועבר לפצ”ר כדי שיבחן את כל הנסיבות ויקבע האם יש צורך לפתוח בחקירה של מצ”ח.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סירטון
    10/04/2018 17:34
    ישראל
  1. שיעשו את העבודה ויסתמו את הפהץ